Mothman Prophecies, The

Handling: Efter att ha tittat på sitt "drömhus" råkar journalisten John Klein och hans fru Mary ut för en trafikolycka. Strax innan hon dör säger Mary: "Du såg den inte, eller hur?" varefter John hittar några hastigt nedkrafsade teckningar av ett bevingat väsen.

Några år senare hamnar John under mystiska omständigheter i den lilla staden Point Pleasant. Tillsammans med Connie, den lokala polisen, upptäcker John ett ohyggligt samband mellan de märkliga händelser som skett i den lilla staden, Marys död och de teckningar hon efterlämnade. Frågan är bara - vilket?

År: 2002
Alan Bates
David Eigenberg
Bill Laing

Rymdis

Tänk dig ett extremt långt Arkiv X-avsnitt - med Richard Gere...

Filmen är kuslig och bra ganska länge, men det helt sanslöst övertydliga och sega slutet sabbar allt. Jag och syrran såg den på bio och den kommer alltid på tal när vi pratar om dåliga filmer. Inte för att den inte har sina poänger (bra ljudeffekter, t ex) utan just för att slutet är så himla övertydligt. Nu har jag sagt det flera gånger, så det är bäst att jag slutar.

Det här är en myskuslig film med övernaturliga inslag. Inte alls i klass med Shyamalans filmer då det stundtals känns som om filmen står och stampar och aldrig riktigt tar fart. Den känns helt enkelt sömnig. Richard Gere gör väl annars en godkänd insats även om effekterna på själva malmannen känns lite billiga. Gillar annars när det mystiska förblir mystiskt filmen igenom. En svag trea.

stilis

En familj med mamma, pappa och en dotter. Plötsligt händer det något som familjen försöker lista ut om vad det kan vara för något.

En väldigt speciell, originell och annorlunda rysare med många bra skådespelare.

Det är också en rysare som griper tag i en.

antoniuz

Stark 3'a!

Milla86

Lite seg och händelselös film. Det är först i slutet som det blir spännande. Har insett att jag inte tycker att Richard Gere är en så bra skådespelare egentligen. I den här filmen är det i stället Will Patton som spelar mest trovärdigt.

Dålig som tusan. Inte ens värd o se

lindajjj

Jag tycker den här filmen är jättekuslig, och den är underlig på ett skönt sätt. Rekommenderas absolut. Skådespelarna är mycket bra.

Det var ett tag sedan jag såg den, och jag kommer ihåg att jag inte var särskilt imponerad. Mitt intresse var inte särskilt stort och det resulterade i att jag tyckte att den var ganska halvdan.
Mark Pellington lyckades mycket bättre med filmen Arlington Road.

Rymdis

Tänk dig ett extremt långt Arkiv X-avsnitt - med Richard Gere...