Four Rooms

2,4

Handling: En ung man jobbar på ett hotell på nyårsafton. I fyra olika rum råkar han ut för galna gäster.

År: 1995
Paul Skemp
Marisa Tomei
Tim Roth
Bruce Willis

Det här är en episodfilm där Quentin Tarantino står för en av fjärdedelarna och eftersom han är en favorit såg jag fram emot den. Den första delen är suspekt och den duktige Tim Roth får larva runt så man nästan skäms. Utan tvekan den sämsta av episoderna och sänkte omedelbart mina förhoppningar. Den andra delen är aningen bättre, men fortfarande ligger det en b-stämpel över hela produktionen. Den tredje delen är den roligaste och det är Antonio Banderas som ska ha äran för det. Han är ljuvlig som pedantiskt proper pappa till två busungar. Den sista delen är den som Tarantino regisserat och det märks direkt på dialogen som blir mer skicklig och rapp. Antagligen är det även den bästa episoden. Summan är alltså en film som börjar riktigt dåligt, men sakta blir bättre och bättre. Helheten kan dock inte få mer än godkänt.

Blomberg

riktigt bra film. kul och underhållande.
man kan bara älska Quentin Tarantino's filmer.
ett geni är han

Shellix

Det märks verkligen vem som har regisserat vilken del. De flesta var ointressanta och fyllda med dåliga skämt, det enda rummet som var roande var "The unbehavieds". Man kunde ju anta att det sista rummet, lyxsviten, skulle locka flest skratt. Men det var bara "mycket snack och lite verkstad" om man säger så...Filmen får en svag 2:a av mig.

Ärligt talat så var den inte speciellt rolig eller sevärd. Känns mestadels bara som Roth fjantar runt i ointressanta berättelser med tråkig humor. Dock så var Tarantionos del hyffsat bra eftersom själva "dilemmat" är välbekant och bra. Men resterande delar var inte bra, absolut inte dem två första. 2-

Scary miss Mary

Jag får nog instämma med att den var lite halvlyckad. Det var en mycket bra idé dock. Tycker inte att Tim Roth var något vidare i här, tyckte att han överspelade. Jag tyckte att Tarantinos episod var klart bäst, därefter var det Rodriguez och Anders. Tyckte inte att Rockwell lyckades bra överhuvudtaget, han hade en väldigt ointressant episod. Men alltså en helt okej film, som jag hade sett framemot länge. Hade kanske lite för höga förväntningar men den var helt klart bra. (Halvdant skådespeleri av de flesta)

Halvlyckad episodfilm av fyra olika regissörer. Egentligen är det bara Rodriquez som lyckats riktigt bra.