Battle Royale II

2,1

Handling: 42 ungdomar blir tillfångatagna och försedda med colombianska halsband. De får det ofrivilliga uppdraget att döda terroristledaren Shuya Nanahara i ett uppdrag som kallas Battle Royale II.

År: 2003
Regissör: Kinji Fukasaku Kenta Fukasaku
Originaltitel: Batoru rouiaru II: Rekuiemu
Alternativ titel:Battle Royale II: Requiem
Ursprungsland: Japan
Längd: 02:14, 02:35 (Directors Cut)
Tatsuya Fujiwara
Ai Maeda
Shûgo Oshinari
Ayana Sakai
Yoko Maki
Aki Maeda
Riki Takeuchi

Pinsam uppföljare på en näst intill fulländad första film. Alla punkter har tagit skada. Musiken är långt ifrån lika bra, skådespelet är inte i närheten och storyn är bara ett tragiskt ihopkok för att kunna får göra en uppföljare. Blev ruskigt besviken faktiskt, eftersom jag gillar ettan så mycket. Det är i stort sett bara action scenerna som håller i denna film, trots att dem inte är i närheten av ettans kaliberer. Stark etta.

Hook

Ett blodigt ofrivilligt krig mellan tonåren till vuxenheten. En mordern "Flugurnas Herre" del 2.

Intresant film, och mycket blodig men om det finns ett meddelande med den framgår inte för mig.

Mycke blod; mycke väl realistiskt en bra uppis på BR, kan diskuteras. Filmen har en bra ansambel.

Det tråkiga är att upphovsmannen och regissören do under inspelningen :(
Jag skulle gärna vilja se en trea som forsätter där den här tar slut. Man försöker göra en djup backstory men den gripper aldrig, utan man får se ungdomar på snuden till galenskap och det är kul i Japansk tappning. Något orealistiskt att dom aldrig laddar om vapenen, men det är en bra och sevärd film för dom som gillar Asitiskt/Japanskt, Kill Bill och Jarhead/Black Hawk Down.

En frivillig och säcker trea, det kunde blivit 4 men det känns som för mycket...

MNA

En bra film om man aldrig sett ettan. Som uppföljare suger den hårt. Det är nästan samma story i repris fast sämre och med sämre skådisar.
Mao. du klarar dig lika väl även om du inte ser den..

Annie91

Säga vad man säga vill om BR II, men tyvärr var den inte ens i närheten lika bra som ettan. Skådespeleriet var betydligt sämre än i ettan och huvudpersonerna var rätt ut sagt patetiska. Riki Takeuchi, som var ledaren för ungdomarna i tvåan, var inte ens nära på lika creepy som Kitano i ettan, vilket gjorde det ännu mera skrattretande. Filmens huvudperson, Kitanos dotter Shiori Kitano (spelad av Ai Maeda) är inte ens nära på på samma nivå som Tatsuya Fujiwara och Aki Maeda var/är i sina roller som Shuya och Noriko, för att sen inte tala om den skrikiga blonda pojken, vars namn jag inte kan minnas (och egentligen bryr jag mig inte heller).
Ända pluset med filmen är att jag gillar Tatsuya Fujiwara.

Yasmin

Ganska bra, men inte lika bra som den första filmen.

Hook

Det tråkiga är att upphovsmannen och regissören do under inspelningen :(

Spegelsyster

Har alla ettans dåliga egenskaper    tjatig, översentimental, osannolik och förutsägbar
men saknar den enda goda             den orginella handligen, här en liknande men starkt försämrad

Det här är en brutal historia med en del riktigt ångestladdade scener. Inledningen är bäst, men helheten blir ändå barnslig och inte ett dugg trovärdig. Filmen är dessutom på tok för lång. Liknar i mångt och mycket den första filmen och betyget blir en stark tvåa.

MNA

Mao. du klarar dig lika väl även om du inte ser den..

Battle Royale (2000)