Ali G in da House

Handling: Assisterad av sitt lojala team, West Staines Massive, och sin flickvän 'me Julie' framstår Ali G som den mest otroliga av hjältar. Han är oövervinnerlig, omättlig och självklart oemotståndlig för kvinnorna!

År: 2002
Charles Dance
Kellie Bright
Martin Freeman
Rhona Mitra

Det roliga med Sacha Cohen är ju att han träffar riktiga människor och det är därför som The Ali G show med Borat, Ali G och Bruno är så roligt, men här larvar han bara omkring med ett gäng andra skådisar som bara skämmer ut sig själva.

Den var bättre andra gången jag såg den. Ibland är det lite väl tilltaget humormässigt, på gränsen till bisarrt. Men jag tycker det ändå stundtals är genialisk komik Cohen skapar. Mitra är obeskrivligt vacker. Stark tvåa!

Tyckte den va rolig och underhållande så därför den får en 3:a.

Fånig med små rolig här och där i filmen. Godkänt får den absolut, en 2:a

Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig att den skulle vara! Rolig och underhållande. Självklart sevärd för min del.

Mycket löjligt, men också ganska komiskt. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig. Godkänd.

En 2 som film & i sin egen genre.

Taglines: Cleaning Da Filth From Da PM's Hood / Vote Ali G / Tax Da Panty / Me Iz Introducin A White Paper / Blair Beware / Guess Who's In Da House?

Naja, det är alldeles för långt mellan de roliga skämten i denna film. Dock är de just roliga skämten just riktigt roliga.
Jag gillar under bältes-humor och det finns det en del av i denna film. Jag gillar också när man på ett "rätt" harmlöst sätt häcklar stora, kända, offentliga, allvarliga människor med tyngd liksom - t ex politiker eller pricken över i:et här: drottning Elizabeth II. Detta blir också riktigt roligt.
Cohen är helt ok och stundtals, som sagt, lysande, men väl värd att nämna är även Martin Freeman som Alis bästa gängpolare - den bästa roll jag sett honom i hittills (200805). Han är riktigt skön som snackande, rappande, rimmande. Dessutom har Baron Cohen och Freeman riktigt bra samspel - det märks att de har kul ihop. Gambon och Dance kör på rutin. Mitra är bara för overkligt snygg. Campbell är också hon fortfarande snygg.
Men... filmen hamnar INTE i DVD-samlingen just för att den är så billig - både bokstavligt och bildligt. Lite mer arbete på manuset hade gjort sitt. Och kanske skulle de inte låtit Baron Cohen få improvisera så mycket som det känns som han gör, för det blir inte genomtänkt.

Trivia: Body count - 11

Sweet_Jenny

Ganska bra film, går att se. Trodde att den skulle vara sämre dock. Såg den 2008 i April första gången... den var bättre än förväntat! Sevärd.

Flora

väldigt rolig och oseriös film. bra om man behöver muntras upp...