Valentine

2,4

Handling: På alla hjärtans dag får fem väninnor kort med mycket obehagliga hot om en snar och våldsam död. Gänget upplever först korten som sjuka skämt men blir snart en efter en mördade av en psykopat som inte skyr några medel när det gäller att döda sina offer. Spåren efter mördaren pekar mot en viss ung kille som gänget vägrade dansa med på en Alla hjärtans dag-fest i junior high school. Men polisen hittar inga som helst spår efter killen. Det dröjer inte länge förrän kvinnorna inser att vem som helst av alla män de känner kan vara en galen mördare?

År: 2001

Chelcie Burgart
Chelsea Florko
Marshall Virtue

stilis

Många unga tjejer får brev hem till sig som som dom samtidigt känner sig förfölja.

En välgjord, realistisk och verklighetstrogen skräckfilm.

Regissören Jamie Blanks visar att han kan blanda subjektiv kamera med skickliga kameravkinklar.

Skådespelarna ska man inte klaga på, framförallt inte på Denise Richards!

Filmen innehåller ett få tal överdrivna våldsinslag, men bort sett från så är den bättre, för att jag har fått ett annat tankemönster på många av dagens skräckfilmer!

ch1

Otroligt snygga brudar för EN GÅNGS SKULL om man kollar på "white-woman american horror movie" genern. Rätt uselt slut men bra story på sätt och vis och mkt bra skådespeleri

tungspets

Slutet var dåligt, och sabbade hela alltet.
Den får en trea för den läskiga masken! :D

Klichéefylld rysare med några läskiga och bra scener.

anddav507

Var bara 11 när jag såg filmen på tv, och då blev jag livrädd. Har inte sett den sedan dess, däeför blir det just nu en trea, tills jag kan se om jag blir lika skrämd idag.

Klichéefylld skräckis med några spännande och läskiga scener.

Den här var överraskande bra faktiskt, men den är lite väl förutsägbar och fulla med dumma karaktärer för att vara värd mycket mer än en stark tvåa.