Kärlek på jobbet

Handling: Den charmfulle och karismatiske mångmiljonären George Wade är VD för Wade Corporation, ett av New Yorks ledande fastighetsbolag. Bakom kulisserna är det emellertid hans mindre charmfulle bror Howard, som styr och ställer. Nu är Wade Corporation i behov av en ny juridisk rådgivare. Vanligtvis brukar George anställa attraktiva kvinnliga jurister, som han även kan dela fritiden med. Tyvärr har dessa kvinnor oftast tvivelaktiva meritförteckningar och den här gången kräver Howard att George skall se sig om efter en advokat med andra, mer akademiska kvalifikationer. Av en ren slump råkar George bokstavligen stöta på Lucy Kelson utanför sitt skrytbygge till kontor på Manhattan. Hon kan ståta med en examen från anrika Harvard och accepterar jobbet. Vad George inte vet, är att Lucy är en engagerad miljöaktivist, som tillsammans med sina lika radikala föräldrar kämpar för att bevara ett Community Center på Coney Island, en gammal fin byggnad, som Wade Corporation planerar att jämna med marken.

År: 2002
Iraida Polanco
Charlotte Maier
Katheryn Winnick

moivestar

Nja, det är underhållande men långt ifrån superbt. Det känns lite tillgjort, lite plastigt och framförallt; så typsikt Hollywood-aktig! Det ska vara perfekt, den hårt jobbande kvinnan som får dunderchans att hjälpa samhället, men måste jobba hos dom hon vanligtvis jobbar mot. Självklart är det båda huvudpersonerna varandras motsatser, och det är klart att man kan förstå vad som händer sen? Det är förutsägbart, annat kan man inte säga.

Andatarwen

Filmen var för förutsägbar och byggde på en lite för använd idé. Den var dock väldigt rolig med många humoristiska inslag. Two weeks notice är en väldigt typisk Hugh Grantfilm, så gillar ni honom är den helt klart värd att ses.

Är inte så förtjust i Sandra Bullock men hon spelar en himla härlig tjej i den här filmen. Handlingen ebbar ut någonstans i mitten, och sen är det en himla röra. Gillar duck Hugh Grant, men skulle vilja se honom spela någon lite tuffare karaktär.

chokladberoende87

En rolig film! Med lyckligt slut! ;)

Miss Ljung

Funkar att se på men bjuder inte på några överraskningar precis. 2a.

Inget för mig,alldeles för tråkig.Manuset är väl som i vilken annan kärleksfilm som helst.Att två personer som är helt olika,den ena är stenrik och den andra är tex hans/hons blomvattnare.Och så blir dom självklart tillsammans,verkligen inte oförsägbart.Skådespeleriet var väl det ända som höjde upp denna rulle.Men det får bli en etta.Inte sevärd,enligt mig men det finns säkert många som älskar filmer som denna.

eliiiin

Smårolig ibland, helt okej film. Inget mer.

Dan banan

En kärlekskomedi som sticker ut lite ur mängden tycker jag. Varken Hugh Grant och Sandra Bullock känns alltför anträngda men dom smickrar ändå på något vis. Musiken har jag lite svårt att smälta och det är synd att man inte lyckats bättre på den punkten för det är viktigt i dessa sortens filmer.
Trotts att man aldrig lyckas få skrattet att brusa så har jag ständigt ett småleende på läpparna och jag har inget emot att njuta igenom filmen ändå. Dalogerna är helt okej och slutet har man lyckats bra med.

Enkelt, men med finess. Bullock och Grant får det till en behaglig vals. Om man räknar bort den starkaste konkuransen så är det här sevärt. Stadig tvåa.

crack_of_dawn

riktigt rolig!
lockar till många skratt.

tyvärr den faller bara in i raden av alla andra gulliga "amerikanska" komedier!