Megalodon - Jättehajen

1,6

Handling: Några personer som befinner sig på en oljeplattform upptäcker att det finns en jättestor haj i vattnet som vill attackera dem.

Regissör: Pat Corbitt

Leighanne Littrell
Mark Sheppard
Jennifer Sommerfield
Fred Belford

Nästan totalt datoranimerad film som faktiskt imponerar om man tänker på den låga budgeten och att det är en B-film. Men så fort hajen dök upp blev jag som vanligt besviken. Det verkar vara komplett omöjligt att åstadkomma några snyggt gjorda hajar nuförtiden. Så det sänkte filmen radikalt. Vill trots allt hålla mig till en tvåa eftersom filmskaparna har skött första delen av filmen på ett godkänt sätt. Andra halvan lider av dåligt gjord haj och töntiga replikskiften.

Än så länge tycker jag filmen "Shark Hunter" hajmässigt sett bäst ut av hajfilmerna som kommit på senare år. Jag hoppas verkligen att den planerade filmatiseringen av Steve Altens hyperspännande roman "Meg" kommer bli gjord och att den kommer hålla en skyhög standard, så en värdig efterträdare till Spielbergs "Hajen" är ett faktum.

Crocodile

Bra film men effekterna är lite dåliga.
Filmens handling är den perfekta handlingen till en megalodon film men det är lite handling taget från Shark hunter och Boa/New alcatraz. Skådespelarna är helt ok men bara lite sega i haj scenerna.
Musiken är lite tråkig musiken är omgjord från hajen filmerna (DUN daN DAN DUN) bara lite mer pling plong ljud. ljudet är inte så bra man hör inte så mycket bra ljud effekter.
Det kommer en tvåa av megalodon om du är intreserad den kommer runt 2008 och heter megalodon primal waters.

Inte så förbaskat dålig historia och handlingen men sjukt fula effekter och inget vidare skådespeleri så den får en riktigt stark 1:an eller en mycket svag 2:a.

ronnbackmeister

Jag ville verkligen se denna film. Jag hade tänkt mig att den skulle var sådär dålig att den blir rolig, men detta är nog faktiskt det sämsta jag någonsin har sett. Denna film var inte ens rolig för att den var dålig, den var verkligen helt värdelös och helt bortom all rädning.

Har aldrig sett sådana fula dataeffekter och då är jag helt seriös. Skandal, det ser ut som ett snyggt spel idag, typ doom 3 eller något. Hajen är katastrofal + allt annat (isen, vattnet, oleriggen m.m.). Skådespeleriet är kass den med.

Nä nu orkar jag inte skriva mer, men jag vill bara säga det att jag tycker att alla borde se denna film så de verkligen får uppleva en exeptionellt dålig film och lära sig att man ska uppskatta livet mycket mer än vad de redan gör.

En - 2 som film & i sin egen genre.

Taglines: Sixty Feet (20 metres) of Prehistoric Terror / Fear the water!

En riktigt dålig film som inte kan ha kostat mkt att producera som precis klarar godkändgränsen med nöd och näppe. Trodde inte filmens effekter skulle vara så överdrivet ickerenderade - det är som att kliva rakt in i ett datorspel som filmen skulle ha kunnat byggas på. Aldrig jättetråkig dock, men tur är att den inte är längre än sina 90 min. Har redan denna i DVD-samlingen (nästan tyvärr) då jag fick den för typ 29:-, men tvivlar på om jag ser om den nån gång.

Trivia: -

hannabanana

Hahahahahahahaha!
...
Såg denna film med min syster och vi gjorde nästan inget annat än skratta. Speciellt åt tv-spelseffekterna, plasthajen, vattnet runt oljeriggen (eller vad det nu är) som var oroväckande likt plast, och den askassa filmklippningen, som att när en person har sagt någonting till någon annan så ser man faktiskt att den andra personen står STILLA innan den svarar för att han inte fattar att kameran rullar, bara en sån sak säger rätt så mycket.

Att jag ens orkar skriva en rescension om den här filmen. Se den aldrig! Hyr en konsert-dvd med Backstreetboys istället. Om du vill se dom.

stankovic

Riktigt dålig hajfilm känns som ett tv-spel ibland.

Bilbo_one

Ni som gav denna film en trea kan jag tyvärr bara säga fuck you till. Den här filmen var ett underverk i sämsta möjliga format. Hallå, filmen kommer ifrån 2000-talet och ändå är Steven Spielbergs haj bättre gjord än denna. Inspelningen är så kass att man spyr. Skådespelarna är dom sämsta jag har sätt under mina femton levandsår. Och så kommer också dom "superhäftiga" specialefekterna, ubåtarna såg ut att vara hämtade direkt ur den tecknade serien om "Byggar Bob". Det finns kort och gott inget bra att säga om den här filmen. Det enda man satt och hoppades på var att någong av killarna skulle knulla huvudrollsinnehavaren. Hon var den enda som var värd att tittas på i filmen. Så man satt hela filmen och väntade på en urflippad sexscen som aldrig kom. Urusel och jag vill nästan inte ge något betyg alls.

Oskar_90

lågbudget-B med förutsägbar handling. Skådespeleriet är kasst, bara den där "macho"-snubben som håller någon standard överhuvudtaget.

Effekterna ser inte på långa vägar verkliga ut, men de ser ändå snygga ut!

(Jag såg visserligen en 4:3-version från Horse Creek Entertainment, med sidorna slarvigt bortklippta)