Pee-Wees stora äventyr

2,4

Handling: Pee-wees käraste ägodel är hans cykel. När den blir stulen gör han allt för att få den tillbaka. Han hamnar i en mängd äventyr och träffar på en förrymd fånge och många andra spännande personer.

År: 1985
Bill Cable
Peter Looney
Starletta DuPois

The_Dude

Pee-Wees stora äventyr är en rätt tröttsam historia med den jobbige Pee-Wee i huvudrollen. Redan efter en kvart är jag redigt trött på hans skratt, minspel, gångstil, ja i princip allt. Dock gillar jag scenografin signerad Burton, och det är just det som är behållningen i filmen.

En rolig början men sedan spårar filmen ut. Den har sina bra delar men är alldeles för barnslig. Bara sättet att prata känns larvigt.

det var ett tag sedan jag såg den här, men vad jag kommer ihåg så var den riktigt sjukt rolig :P

KarinLovisa

Otroligt fånig film med en otroligt underbar känsla.

Arcadia

lagomt skoj, svag trea.

Buhuuuhu

fan vilken kass film. det blir inte mycket sämre.

Grymt löjlig och bisarr film, inte ens om jag had varit unge hade jag sett den här filmen, jag kommer aldrig att visa mina barn den här filmen, hellre motorsågsmassakern, kanske :D
Detta är verkligen larvigt, en fullvuxen karl som larvar sig omkring och gnäller om sin cykel, ska barnen skratta åt det?
Bara lyssna på namnet: Pee-wee?

tjiivans

Den är så gullig tycker jag. Självklart att Burton skulle göra denna.. Nä jättesöt =)

Big Top Pee-Wee (1988)