Jack och bönstjälken

Handling: Den välbärgade Jack Robinson hittar en dag ett enormt stort människoskelett på sina ägor. En mystisk kvinna säger sig veta varifrån det kommit och varför, men får också Jack att inse att han är den ende som kan lösa mysteriet fullt ut. Han måste resa till en annan tid, en fantastisk värld där sagor blir sanna, där en handfull bönor kan göra underverk, där gäss kan lägga gyllene ägg och där en bönstjälk verkligen når till himlen.

År: 2001
Anton Lesser
Julia McKenzie
Nicholas Beveney

Elysium

En okej film. Min kompis som gillar sagofilmer älskade den här. Men jag tycker bara att den var okej. Bättre än många andra filmer jag har sett. En rolig blandning av gammalt och nytt. Lite kul med två sidor av historien.

Jag blev helt förälskad i den här filmen. Har sätt den två ggr och kommer se den fler ggr...kul att hoppa in i sagornas värld ett tag och bara käna ig förtrollad. *ler* Rekomenderar verkligen den här filmen till dom som älskar sagornas värld.

KatrinaL

Gud vilken bra film det här var. Jag tycker om den och jag gillar också själva iden till de olika världarna och allt det där. Som alla andra hallmark filmer: mycket bra.

Elysium