Smarta kvinnor med riktiga kurvor

Handling: 18-åriga Ana, är den första i sin mexikanska familj som vågar drömma om en universitetsutbildning. Sommarlovet ägnar hon åt att i smyg träffa sin pojkvän, vänta på besked från ett amerikanskt universitet och att arbeta på sin systers klänningsfabrik. Här arbetar även Anas mor som dagligen bråkar med sina döttrar om deras usla värderingar - och framför allt deras övervikt. Ana argumenterar mot sin mor och menar att en kvinnas kropp alltid är av den rätta storleken. Och skulle inte storleken på hennes hjärna betyda mer? Detta är en poäng som hennes kollegor håller med om och Ana lär dem att älska sina kurviga kroppar.

År: 2002
Lina Acosta
Celina Belizan
Ramona Garcia Coronado
Marlene Forte

jag håller fulkomligt med filmens titel! Filmen är väldigt bra man lär sig att älska sig själv hur man ens ser ut!

tennisemme

Själv tycker jag det är intressant att följa denna unga mexikanska tjej. Filmen känns väldigt trovärdig och visar vardagen på ett fint sätt: slit, roligheter, kärlek och att bli vuxen. Underbar film, och jag gillar huvudkaraktären starkt! En absolut sevärdig film!

Cruel_Intentions

Rolig film dock hände inget speciellt..det var lite som att fälja en mexicansk tjej dag helt enkelt.. inte så otroligt spänande..men filmen var rolig