Timmarna

Handling: I Timmarna möter vi tre kvinnor i te olika tidsperioder. Deras liv knyts samman av boken Mrs. Dalloway. På 20-talet skrivs boken av Virginia Woolf (Nicole Kidman), som på 40-talet läses av blivande mamman Laura (Julianne Moore) och på 2000-talet möter vi Clarissa (Meryl Streep) som mer eller mindre är Mrs. Dalloway.

År: 2002

Charley Ramm
George Loftus
Stephen Dillane

akaz

En av de bästa filmer jag sett. Otroligt gripande, otroligt bra skådespeleri. Blev helt förtrollad. En varm och mycket sevärd film. Dialogerna är fantastiska...visst, kanske dragna till sin dramatiska spets ibland, men det är tänkvärt och gripande. Det långsamma tempot förhöjer bara upplevelsen, man blir aldrig uttråkad och rastlös. En mycket vacker och mångbottnad film som är värd att se om, många gånger.

martin88

Skådepelarprestationerna är mycket bra, idén smart och genomtänkt. I vissa perioder tyckte jag att det var en av de bästa filmer jag sett, men i andra perioder var den så seg att jag var nära att somna. Tycker därför det är svårt att betygsätta den, men jag är ganska generös och ger den en svag 4:a.

Ajice

Wow, helt otrolig film. Den är så extremt gripande och riktigt tankeväckande. Underbart för oss som gillar drama med mening. Kan vara värt att säga att ni som inte orkar tänka eller anstränga er för att förstå kommer kanske tycka att denna filmen är seg och/eller tråkig.

Skådespelarinsatserna är mycket bra, storyn är ok och gripande filmen känns ändå rätt seg, särskilt andra gången jag såg den...

swing

Nja, förväntade mig mer. Lite långsam för min smak, men en bra story. Bra upplägg.

/susanne

JoyRide

Jag köpte denna filmen endast för att Meryl Streep är med i den. (A) Älskar Meryl och hon gjorde en bra insats i denna filmen med:) Filmen var väldigt sorglig men fin, tyckte om den.

Evenstar_92

Den här filmen kommer garanterat få dig att tänka.
Man kan ibland vara riktigt säker på att man förstår, men ändå var det inte så man hade tänkt sig.
Den är väldigt fin, och djup skulle jag våga säga.
Och wow, Nicole Kidman var inte sig lik tycker jag, men hon spelade bra.
Julianne Moore borde ha fått minst lika mycket uppmärksamhet dock, tyckte hon gjorde en jättebra insats. Precis som Meryl Streep såklart, dock hör jag till den sidan som tycker Meryl Streep har för många tillgångar till jobb och blir alltid den som uppskattas mest. Fast nu var det ju Nicole som vann en Oscar, välförtjänt.
Men sak samma, fin film, bra skådespelare och den är helt klart sevärd.

KarinLovisa

bra historia. femtiotals sekvenserna var bra. resten var platt.

Bra film men konstig Kidman fick en oscar för denna rol och det tycker jag att hon förtjänar!