Dålig uppfostran

3,7

Handling: Madrid, 1980. Filmregissören Enrique får besök av sin barndomskamrat Ignacio, som nu är skådespelare under namnet Angel Andrade. Ignacio ger Enrique sin berättelse "Besöket".

Regissör: Pedro Almodóvar

Javier Cámara
Petra Martínez
Nacho Pérez
Raúl García Forneiro

Antagligen Pedro Almodóvars bästa film eller iaf en av dem för Pedro vet och kan göra riktigt bra filmer. En underbar, vacker, gripande film om människoöden. Vacker och bra musik. Rikigt bra skådespelare men lixom Gael García Bernal är helt lysande och så otroligt sexig. En måste film fan va bra den är.

issun

En ren slump att jag såg denna film, bara råka slå över och hipp som happ var jag fast! riktigt bra, det bästa jag sett på länge. Mycket bra och det gäller även Gael!

stankovic

Grymt bra film av Almovodar ochGael Garcia Bernal är briljant i denna film.
SE DEN.

tessan81

Det är, som alltid i Almodóvars filmer, färgstarka och intressanta karaktärer och en hel del trassliga känslor. Filmen överraskar flera gånger vilket jag tycker mycket om. Mycket bra skådespelare.

POLLUX

En ubehagelig og urovekkende film som "lurer" seeren, slik stor kunst skal være.

DavidGsson

En av Almodovars bästa filmer. Historien och personerna är märkliga som vanligt i Almodovars filmer. Historien är skruvad men ställer också moraliska frågor.

Biopremiär: 2004-09-24