Wimbledon

Handling: Amerikanska Lizzie Bradbury är tennisvärldens nya stjärnskott. Fokuserad och fullständigt hänsynslös mot sina konkurrenter har hon på kort tid blivit medias favorit. Nu hårdlanseras hon som självklar vinnare av Wimbledon, trots att hon aldrig tidigare ställt upp i den anrika turneringen. En som däremot spelat i Wimbledon åtskilliga gånger är britten Peter Colt. Han var en gång rankad som 11 i världen, men har under årens lopp halkat ner till nummer 119. För Colt är årets Wimbledon hans sista tennisturnering, sen planerar han att dra sig tillbaka och försörja sig som tennisinstruktör. Men efter ett kort, men passionerat möte mellan Lizzie och Peter blir ingenting som någon av dem tänkt sig. Peter Colt börjar plötsligt vinna sina matcher, medan Lizzie däremot uppvisar blottor i sin förut så kaxiga fasad. Motvilligt måste hon erkänna att Peter inte bara är en tillfällig flört.

Regissör: Richard Loncraine
Barry Jackson
Nikolaj Coster-Waldau
Sam Neill

Sallee

Har aldrig varit så förtjust i Kirsten Dunst skådespel, då hon känns för tillgjord, men tycker hon gör en mycket bra roll i denna film.
Wimbledon är godkänd film för mig, kanske lite förutsägbar, men en helt okej film.
Betyget hamnar på en medel 3 :)

Feelgood, humor, spänning 3:a

Gemma68

Underbar romantisk film som är i mitt tycke en av de bästa må-bra-filmerna som jag har sett.

En bra film med bra skådespelare. Kirsten Dunst är bra i denna.

Milla86

Gullig film om tennis - en sport jag inte tidigare varit insatt i alls. Här ges ändå en möjlighet för en lekman som mig att försöka förstå sporten på ett enkelt sätt.

Tycker egentligen inte om Kirsten Dunst så mycket, men i den här filmen spelar hon bra. Riktigt bra faktiskt. Hon lyckas skapa en speciell karaktär som känns äkta.

Sallee

Betyget hamnar på en medel 3 :)

Gillade den här filmen. Man behöver ej tycka om tennis, för att tycka om den här romantiska komedin =)
En 4:a

eliiiin

Den här filmen var väl helt okej. Den är lite charmig och så, men ganska tråkig egentligen. Sådär helt enkelt.

Biopremiär: 2004-09-24