Lantana

Handling: En kvinna försvinner. Fyra äktenskap dras in i ett snårigt nät av kärlek, svek, sex och död. Alla kommer inte att överleva. Lantana är en psykologisk thriller om kärlek. Om de misstag vi gör, om de konsekvenser vi måste ta, och om de försök vi gör att ställa allt tillrätta.

År: 2001
Jon Bennett
Melissa Martinez
Owen McKenna
Nicholas Cooper

Skickligt regisserad och redigerad rulle som via smart berättarteknik alltid får tittaren att vilja se vidare. Fotot håller det rätta kontrastet gentemot filmens handling och höjer därmed känslan enormt. Jag själv uppfattade som att filmen förespråka vikten av familj och samhörighet, vilket jag personligen tror de flesta gör. Men det som är så trevligt med lantana är att den ändå är så mycket mer än bara det plana budskapet som man till en början skapar sig, det är en påminnare om hur man lever sitt eget liv.

Khori

En spännande historia som väver samman många olika personers liv. Det är svek, otrohet och lögner blandat med avundsjuka och en kvinnas försvinnande. Jag tyckte filmen var bra och oförutsägbar men kanske lite tråkigt att det blev fokus på en polisutredning i slutet av filmen. Polisfilmer finns det tillräckligt av från början. Dock bra att de fokuserade på individernas känslor och relationer. Svårt val mellan en trea och fyra. Eg. 3,5.

Riktigt bra och engagerande drama.
Den var väldigt stämningsfull och välspelad.
Betyg=4,5.

Savannah

Mycket sevärd och välspelad film - men förvänta er ingen action. Relationerna står i fokus, och med det missförstånd, svek och försoning. Se den.

Då jag förväntade mig en thriller blev jag lite besviken då det visade sig främst vara ett relationsdrama. Sevärd, men hade kunnat vara bättre.