Sky Captain and the World of Tomorrow

2,5

Handling: Året är 1939 och platsen är New York. Tidningsreportern Polly Perkins (Paltrow) börjar undersöka varför så många berömda forskare plötsligt försvinner. Så småningom börjar hon få ledtrådar då mystiska flygande maskiner och stora robotar hotar staden. Som tur är är hennes gamla flamma, duktige flygaren Joseph Sullivan (Law), alias Sky Captain, på plats med sina vänner för att bekämpa skurkarna.

Regissör: Kerry Conran
Originaltitel: Sky Captain and the World of Tomorrow
Ursprungsland: USA, Storbritannien, Italien

Ling Bai
Omid Djalili
Laurence Olivier
Trevor Baxter

Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Riktigt snygga miljöer och bra skådespeleri.

Helt lysande film fins ingen annan så bra aktion som denna .Slutet var dock inte för vånande :)...

Shellix

Väldigt underliga miljöer, en blandning mellan 30-tal och framtid. Men ganska hyfsad story, även om det nästan blir skrattretande ibland. ;)
Upplösningen var inget vidare, men jag gillade slutscenen. :D

djerryg

Det märks helt klart att det är starwars-drag bakom filmen och som äventyrsfilm är den helt underbar. Men man ska inte förvänta sig helt perfekta effekter och välgrundad story. Men jag gillade filmen på grund av sin fantasi och fina miljöer.

Denna rulle gillar jag ganska mycket. Den är otroligt läckert gjord och underhållningsfaktorn är hela tiden på topp.

Trygghanza08

Svår att hänga med i början
I början tyckte jag filmen var seg. Robotorna såg inte ett dug vekliga ut. Handligen stämmer inte riktigt.. Något e fel... Konstig handling.

Skådespelarna väldigt duktiga och filmen hade en väldigt fin look som gjorde att den nästan såg animerad ut. Slutet är det som gör att den höjer ett poäng. Älskar slutet. Spännande okej film. Bra musik

ElviraMadigan

Totalt intetsägande film.