Dracula - död men lycklig

Handling: På Greve Draculas skumpiga färd efter färskt blod beger han sig till England där han har köpt ett kusligt kråkslott. Men det är långt ifrån lika kusligt som hans syn på relationer. De ska bestå väldigt, väldigt länge – ända till evighetens slut. Och i den brittiska societeten ska han sätta tänderna i den rätta ungmön! Men hur belevad och rik greven än må vara så biter inte hans charm på de fagra damerna. Har man 400 år gammal hy, fladdermuskropp och ständigt jagas med vassa pålar så är inte brudarna direkt på bettet. Ibland suger det att vara Greve Dracula!

År: 1995

Chuck McCann
Avery Schreiber
Cherie Franklin
Ezio Greggio

Ett par roliga scener finns men annars känns den bara tramsig rakt igenom. Brooks såg väl lättförtjänta pengar när han gjorde den här.

Sallee

Dracula - död men lycklig är väl inte en film jag skulle rekommendera någon. En ganska tråkig film, som inte säger mig någonting. Ingen av skådespelarna gör bra i från sig. Ett dåligt köp av mig.

Betyget hamnar på en 1:a

Super skön film som får en att skratta hela filmen igenom :D

åh, herregud! Jag älskar Mel Brooks filmer xD han är ett geni :D

Bilbo_one

Den här filmen var på tok för lång. Visst var den rolig på sina ställen, men för det mesta var den bara tramsig. Skådespelarna måste ha sätt en stor paycheck när de gjorde den här filmen, men grabbar och tjejer det var inte bra

Venschla

Renfield var rolig men de va allt.

Hook

Nja, snygg men väldigt orolig.

manne747

Inte alls samma sorts humor som Nakna Pistolen-filmerna. Inte alls humor egentligen.