Bad Santa

Handling: Billy Bob Thornton är Willie T. Stokes, en varuhustomte som är mer elak, korrumperad och svinaktig än någon tomte du sett. Det kan möjligtvis ha något att göra med att han i själva verket är en tjuv som varje år firar julafton i dubbel bemärkelse genom att slå till mot olika köpcentras penningstinna kassaskåp.

År: 2003

Lisa Ross
Bryan Callen

Copyright Scanbox

The_Dude

Har väntat på att få se denna rulle som jag hade rätt höga förväntningar på. Bad Santa innehåller en hel del roliga scener men jag tycker filmen är lite slarvigt gjord. Thornton är en riktigt bra karaktärsskådespelare och här får han till en otrevlig prick, men som givetvis underhåller mig.

Det här är en komedi med Billy Bob Thornton som praktarsel. Knappast en film man ser för att höja julstämningen. Det är orgie i svordomar och förolämpningar med mycket sexskämt. Kanske är det just för att den är så oväntad som jag tyckte filmen på något sätt var uppfriskande. Den bryter verkligen mot alla mönster som en julfilm ska ha och om ni trodde att tomten var snäll – då trodde ni fel.

filmernas härskare

Det här är något av det roligaste jag någonsin har sett. Jag skrattade så mycket att jag knappt kunde andas ordentligt.
Vem skrattade inte byxorna av sig då han kom till sin arbetsplats, helt packad och som i sin tur slår sönder frigolit-åsnan?

Tyvärr var det kärlek vid första ögonkastet och blir inte lika roligt andra gången man ser den.

Notera att det här inte är någon barnfilm, den här komedin är helt enkelt nattsvart. Bröderna Coen är trots allt producenterna. Småbarnen kommer helt enkelt inte kunna se på en sådan här vulgär och svart komedi.

En ganska bra komedi stark 2:a på gränsen till 3:a

Pesole

Gud vad man skrattar åt denna film, den är så otroligt rolig och den är knäpp, men jag gillar den. Alltså, vem kommer på så här rolig film, kan verkligen inte förstå hur man kan få till det.

Suverän Billy bob Thornton men tyvärr så är han för ensam för att lyfta denna film till toppen.

Mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Den lilla ungen är bäst.

Småkul film med roliga karaktärer. En lyckad komedi kort och gott.

En komisk och underhållande film. Sevärd att se runt jul.

Maria007

Faktist underhållande, Men ingenting speciellt!

Biopremiär: 2004-12-03

Bad Santa 2 (2016)