Lara Croft: Tomb Raider

Handling: Lara Croft, världens mest berömda videospelshjältinna, dyker här upp på vita duken. Lara är en tomb raider som utforskar och jagar förlorade skatter och hemligheter. I denna är hon ute efter ljusets triangel, vars ägare kan ta över världen.

År: 2001

Olegar Fedoro
Henry Wyndham
David Cheung

Copyright Paramount Pictures

Hyfsad actionfilm som dock är överskattade Jolies bästa action.

Det här är så otroligt löjligt. Men iofs har jag ju inte spelat spelet, kan bero på det.

Nja den är ganska dryg man orkar aldrig se klart den tänker man.
Men dok så har man ju de och inte kommer jag ihåg hur den slutade eller någonting.
Så en riktigt dålig film! Buuuh!!

Jag tycker att den va riktigt bra faktiskt och intressant. Verkligen värd att se!

madeleine_g

Vad är skillnaden mellan en tomb raider och en arkeolog? Jadu den är ganska så hårfin, båda rotar dem i gamla gravar och letar efter skatter. Dessvärre så får inte arkeologerna behålla sina skatter. Det är väl den enda skillnaden. Hela den här filmen handlar inprincip om hur Laura croft, en väldigt rik skattletande dam, tar sig världen runt för att leta reda på bitarna av en antikvitet som sägs kunna förgöra världen så som vi känner den idag.

Angelina Jolie är perfekt i rollen som den snygge och något tuffe Laura croft och vi se också den kommande bondskådespelare, Daniel Craig, i en liten roll som hennes kollega och fiende Alex. Både gör ganska så bra i från sig men på vissa ställen så tycker ja att de hade kunnat gjort bättre ifrån sig. Dock så är det inte så dåligt att det sänker betyget på något sätt.

Dock så tycker jag att effekterna i filmen är i minsta laget. De är på sina ställen både kantiga, stela och riktigt riktigt fula. Man se ju direkt att de har hämtat mycket inspiration i från spelen och inte tänkt så mycket för sig själv. Personligen så tycker jag att dem hade kunnat lagt lite mer tid på effekterna och kemin mellan alex och Laura eftersom den på alldeles för många ställen är bristfällig.

Jag ger den här filmen en 2:a för att den trots sina brister är en underhållande film som duger att titta på en dag när man inte har någonting annat att göra.

Häftiga effekter och coolt skådespeleri av Angelina. Hela handlingen var mycket bra

Helt klart en godkänd film med många snygga scener, speciellt fight scenen med "Bundy Jump" den va snygg. Tyvärr ganska tunn historia och känns som väldigt mycket i filmen bygger på Angelina Jolies sexighet. Kul fakta är att Jon Voight är Angelinas riktiga far i verkligheten samt i filmen.

Lara Croft: Tomb Raider - The Cradle of Life (2003)
Tomb Raider (2018)