Förintelsen

2,4

Handling: På ett bårhus i New York tas en man på bar gärning efter att ha stympat flera av liken. Men förövaren begår självmord och lämnar ett mysterium efter sig. Den enda ledtråden är en tatuering på hans bröst som bara finns på ett uråldrigt ritualvapen från den tropiska ön Kito.

Dr. Chandler och hans vackra assistent Lori beslutar sig för att åka till ön. Där de finner den galne Professor Obrero, som inte bara bor tillsammans med öns kannibaler - utan även ser till att väcka deras döda till liv. Och nu reser de sig alla i en enad zombiekannibalarmé för att gå till attack mot inkräktarna!

År: 1980
Regissör: Marino Girolami
Originaltitel: Zombi Holocaust
Alternativ titel:Doctor Butcher M.D. (recut version)
Alternativ titel:Zombie 3

Franco Ukmar
Giovanni Ukmar
Angelo Ragusa

Copyright Fulvia Film

En helt förfärligt dålig zombierulle. Det är som vanligt. Skådisarna är tokdåliga, musiken går en på nerverna och den underliga dubbningen är hemsk. En kvinna som skriker med helt öppen mun skriker i omgångar, fast munnen inte rör sig. En snubbe hoppar ut genom ett fönster, när han smäller i backen flyger "plast" armen av, i nästa klipp sitter den kvar. Filmen är helt packad av sådana underbara misstag, inte roliga alls, men skrattretande hemska. Som vanligt - med de flesta filmer som kom på den tiden - har "Zombie Holocaust" en styrka och det är special-effekterna. Armar kapas av, halsar sprättas och skallar skjuts av. Detta är verkligen grymma bilder och på det stora hela är det bra gjort också, men inte i alla scener. Trots att Zombie är en rå rulle så är den på tok för värdelös för att undkomma ettan. För skräckfilmsfantaster är detta ett måste, för mig som inte kan låta bli att störa mig på allt utom skräcken går det inte.

Vrolok

En hyfsat bra Zombiefilm som liknade Zombie flesh-eaters en hel del. Filmens betyg sänks pga. skådespelarna...

Angelus

Den var otroligt bra gjord även om man om man ser misstag i filmen exempelvis , när en gubbe hoppar ut genom fönstret och när han träffar marken flyger armen av men i nästa scen sitter fast på kroppen, äcklig, underlig...kan inte förklara måste ses för att se hur den e går ej förklara som sagt, inget för de med svagt hjärt lr barn..