Dolly Dearest

2,1

Handling: En amerikansk familj flyttar till Mexico för att driva en dockfabrik, men fabriken råkar ligga bredvid en djävulsgrav. Detta gör att dockorna blir besatta av ett ont väsen...

År: 1992

Rip Torn
Chris Demetral
Candace Hutson

Halloween_4

Chucky-filmerna är faktiskt en aning bättre. Har inte så många andra kommentarer. En flicka för en docka, dockan börjar leva och självklart så är den ond. Sen börjas det.

Lite lik Bride of Chucky. Jag tyckte att de var sådär..

Crocodile

Bra men den är för lik Chucky.

Fulaste film jag någånsin sett.Dom har verkligen härmat Chucky filmerna.Effekterna var urusla.Och skådespeleriet var inte det bästa heller.Filmen är verkligen inte sevärd.Den får en svag etta av mig.

Dan banan

Så sött, så sött. Tänk vad dåtidens manusförfattare kunde klämma fram. Det var en hel del kreativitet då. Det kunde komma upp lite vad som helst på vita duken. Ibland så känns deras ideer nästa pinsmat dåliga.
I Dolly Dearest har man åstadkommit någon form av en mixad The omen, Excorsisten och Chucky. Resultatet blev allt annat än bra. Det blev en wannabe-sörja med överspelande skådisar, musik och effekter som liknar jaa, jag vet inte vad. Filmen känns bara helt fel.

Näe gott folk. Nog skapades de kanske bästa filmerna i historien i dåtidens filmljus , men söker man efter en sådan film så är det här fel håla. Jag har inget mer att tilläga, jag drar en Baloo som sista ord. "Störtlöjligt!"

En film i ungefär samma stil som filmerna om Chucky. Den är bättre eftersom den inte är lika smaklös som dessa - men Dolly är inte riktigt lika bra uppbyggd. Riktigt läskig film som passar om kvällen.

magnus_65

Bitvis hade den sina poäng men för det mesta bara tråkig.