Darkman

Handling: Dr Peyton Westlake håller just på att nå fram till ett genombrott i sin forskning med syntetisk hud, när den sadistiske Robert Durant förstör hans laboratorium fullständigt. Bränd till oigenkännlighet försöker Westlake återuppbygga sitt laboratorium, sitt förhållande till flickvännen Julie och inte minst sitt eget ansikte. Han börjar använda sig av olika identiteter. Ingen vet vem han verkligen är. De vet bara att han kallas för Darkman...

År: 1990
Larry Drake
Nelson Mashita
John Landis
Bruce Campbell

Det här är en riktigt B-rulle. En superhjäte utan några egentliga krafter. Men den har sin charm ändå och kan ibland vara rätt underhållande att se. Tror det har mycket med att gör att Sam Raimi har gjort filmen och Danny Elfman har gjort musiken. Scenerna hade inte varit lika djupa utan hans musik.

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Nej, det blev tyvärr lit av en besvikelse nu när jag såg den för första gången nånsin som vuxen. Förväntningarna har byggts upp med åren som passerat, mer och mer, särskilt om del 1 med Neeson och McDormand som a-skådisar.
Känns lite som en b-film, den bra musiken och spännande storyn till trots. Men ändå coolt att det är en "superhjälte" utan superkrafter som är väldigt mänsklig och skriker högt då det gör ont. Effekterna känns skrala, men kom ihåg att detta var precis tidsmässigt innan CGI i klass med Jurassic Park (1993) kom!
Nej, detta vill jag inte se om, men kan det. Dock hade jag nog upplevt filmen bättre om jag sett den då den kom. Förmodligen som kult.

en rätt så konstig filme men ändå bra men den skulle kunna ha fått en fyra men den faller på specialeffekterna ser rätt sunkiga ut på sina ställen och det va lite små fjolligt ibland.

stark trea

Hook

En ren blanding av Science Fiction och dagens fantomen på operan. Jag gillar Darkman jätte mycket, lika mycket som Sam Raimi's Evil Dead så är den hör grotesk och väldigt phsycologisk action med med Liam som Darkman gör att filmen blir ännu bättre!

Nä det hära serietidningsäventyret blev jag inte alls imponerad av. Dialogen var bitvis mycket fånig och Nesson var inte helt bra i huvudrollen.

Angelus

Den bästa av alla darkman-filmer, grym manus, bra prestation av skådisarna, grym smink, snyggt foto

Sjysst med en mörk seriefigur lik karaktär.
Lite som batman som även den gjordes ganska nära i tid.

Darkman II - The Return of Durant (1994)
Darkman III - Die Darkman Die (1996)