Fjorton suger

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Filmen handlar om fjortonåriga Emma som är en jävligt cool tjej som håller på att byta umgänge från sin småtjejkrets till storebrorsans äldre gäng. Det är en helt annan värld och Emma råkar riktigt illa ut. I det hemska gränslandet mellan att vara liten och stor träffar hon den tafatta skejtaren Aron och försöker reda ut vem hon egentligen är. Det är en mörk kärlekshistoria och en resa tillbaka till relationen till hennes bror. En tonårs-berg-och-dal-bana med mycket fest, sorg och kärlek.

Regissör: Filippa Freijd Martin Jern Henrik Norrthon Emil Larsson
David Sjöland
Sara Herrlander
Otto Blücker

Tritan

Filmen är varken bra eller dålig, tråkig och uttjatad story om unga tjejer som blir förnedrade på ett eller annat sätt. Det händer inte så mycket heller det är som om filmen lika gärna kunde ha slutat redan efter en halv timme
Trots allt gör skådespelarna och regissörena ett bra jobb.

Karin

Typ samma story som Hip Hip Hora. Ingen hit tycker jag. Min syster tycker dock att detta är en av de bästa filmer hon sett, hon är i och för sig fjorton...

StickySweet

Vad var det sämsta men den här filmen? ALLT. Jag kan inte komma på en enda positiv sak med den, sorry. Den var inte ens underhållande. Den var så fruktansvärt tråkig och handlingen och skådespelarna var det värsta! Filmen hade absolut inget början eller slut den var likadan hela tiden. Helt crap! Undvik filmen, den är bara skrattretande.

madeleine_g

Jag har väldigt svårt för svenska filmer. De enda som jag tycker är relativt okej, men förbaskat uttjatade är Beckfilmerna. Men denna filmen faller inte under temat okej filmer för att jag tycker den är för simpel och lite väl fjortis. Visst budskapet i den går väl fram men det är absolut ingen film som jag rekommendera.

IWantItThatWay

Vilken amatörfilm! Dåligt filmat, dåliga skådespelare och dålig handling. Det gömmer sig väl ett visst budskap, men de märks inte tydligt. Filmen är seg och det känns som att den inte har någon ordentlig handlig. Den känns så slarvigt gjord också. För att summera: 14 suger suger!

Den här filmen suger. (Kunde inte hjälpa det, passade så bra). Uruselt skådespeleri, går det inte hitta bra, unga skådisar i Sverige eller? Inte för att det hade hjälpt för manuset är inte att skryta med precis.

Sandraaa

filmen var lik de andra svenska filmerna. Det händer inte så mycket, men filmen var ändå godkänd.
får en svag trea.

rednaxela

Jag blev faktiskt en aning positivt överrasskad av denna film.
trodde att den skulle vara en direkt kopia på hip hip hora men det visade sig vara en film som var snäppet bättre.
Realistisk story kombinerat med bra skådespeleri gör denna film värd att investera sin tid på att se.

Olaivia

Man blir väldigt uttråkad. Jag har själv sett den 1 ½ gånger och andra gången efter halva filmenblev jag uttråkad och stängde av. Allt tjatande med ilmer om ungdommar som blir fulla, gör misstag m.m är bara tjat.

Isabellet

Filmens andra ord stämmer bra in på vad jag tycker om filmen. Fast jag kan ändå inte ge den sämsta betyget för att den räddas av några bra scener. Skådespelarinsaterna är näst intill pinsam. En mycket svag 2a.

Biopremiär: 2004-10-29