Bubba Ho-tep

Handling: Elvis Presley och John F Kennedy är inte döda. De lever på ett hem för gamla och förvirrade. Det visar sig att en gammal mumie har slagit sig till ro i närheten. Denna mumie kommer på nätterna och suger själen ur gamlingarna. Hemmets enda hopp är Elvis och Kennedy.

År: 2002
Reggie Bannister
Daniel Roebuck
Harrison Young

Copyright MGM/UA Home Entertainment

Men vad är detta?! En film som glider fram i sirapstempo. Det kryper i kroppen och som tur var är filmen inte allt för lång. Skämten finns men är få och inget som höjer filmen direkt. Det är som att skaparen tror att det räcker att ha riktigt kända personer i filmen för att den ska bli bra. Skräckkomedi?! När kände man den minsta skräcken i filmen?! Jag kanal säga att det är en skymf att kalla filmen skräckkomedi.

Små charmig, små lustig, men samtidigt smått poänglös film.
Kul att sälja in hur Elvis inte alls kolade, utan lever misär på ett skitigt äldreboende.
Filmen var rätt snyggt fotad plus med snygga scenerier och detaljer.
Sen hela den övernaturliga delen kan jag inte säga att jag riktigt förstår vitsen med.
Skräck-flashback/hoppa i tiden effekterna var lite enerverande också.

kalles

Kul och fräsch rulle, med en grym Bruce Cambell i huvudrollen, han har aldrig gjort nåt bättre iallafall..

Många skratt, absolut sevärd..

Oskar_90

Helt klart sevärd. Stark trea!

ToxicAvenger

Jävligt skum film, men ack så rolig.

Moonlighting

Charmig och självmedveten b-rulle med en underbar Bruce Campbell i huvudrollen. Innehåller några rejäla asgarv.

Vrolok

Bubba Ho-tep är en utav de bättre skräckkomedierna tillsammans med Braindead och Shaun of the Dead. Filmen innehåller en hel del roliga dialoger. Mycket sevärd.