Den hemlighetsfulla trädgården

3,7

Handling: En tidlös berättelse om en förtrollad plats, där kärleken lever och drömmar blir till verklighet. Mary blir föräldrarlös och ska bo hos
sin morbror på ett gammalt gods i England. När Mary möter några nya vänner och upptäcker en vacker och hemlighetsfull trädgård förändras hela hennes liv.

År: 1993
Peter Moreton
Arthur Spreckley
Colin Bruce
Parsan Singh

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En mysig berättelse bortom de mörka miljöerna och stämningen heden, slottet och karaktärerna ger.
Baseras på bokklassikern med samma namn av Frances Hodgson Burnett!

Jag tyckte att det var en mycket bra och mysig historia och film berättelse. Den var så sorglig. Jag tyckte så synd om Mary (flickan) och Colin (pojken). Men att dom träffades och började tro på varann var liksom själva ödet!! Men att Marys båda föräldrar dog i Indien och Colins mamma föll av en gunga och dog sätter dom livsglädjen i jorden tillsammans med Dickon.

Audrey T

Det här är en underbar familjefilm som har både sorg och glädje! Läs boken också!

Flora

Det här är den bästa film som jag sett. Handlinge är förtrollande och alldeles magisk. Skådespelarna är jätte bra. En gripande historia om livet...

Cottage Cheese

Det är någonting speciellt med denna filmen. Man kan inte sluta drömma sig in i den.

Yasmin

wow det va längesen jag såg den här, men jag minns att jag gillade den här jättemycket!!

Idunvinge

Urmysig! En favorit!

Back to the Secret Garden (2001)
Den hemliga trädgården (2020)