Team America: World Police

Handling: Team America: World Police handlar om en internationell polistyrka som beskyddar välrden. Men plötsligt dyker en maktgalen diktator upp vars mål är att förstöra Jorden.

Desperat tar teamet in en Broadwaystjärna som ska infiltrera fineden och på så sett få fram deras planer.

Regissör: Trey Parker

Chelsea Magritte
Jeremy Shada
Fred Tatasciore

The_Dude

Det här är en helt underbar satir om USA förträfflighet som världspoliser av skaparna bakom South Park. Träffsäkra skämt och attityd, som i inledningen när de stoppar en terrorist attack i Paris, men själva sabbar några Frankrikes största turistmagneter. Genialt är det också att använda sig av marionettdockor – tror inte jag kan komma på en ända film som man har kunnat beskåda det förut… Gillar du Parker och Stones tidigare lustigheter gillar du det här!

frasmannen

Skaparna av South Park har varit i gång igen. Idén till den här filmen kan mycket väl ha kommit på fyllan. Marionettdockor spelar rollerna! Den satiriska handlingen vänder sig emot U.S.A som världspolis men också den mobb av kändisar i Hollywood som är emot krig. En del scener är lysande och musiken är som vanligt mitt i prick. Filmen kan dock kännas lite tunn på sina ställen och det räcker "bara" till en trea.

kaj08

En vågad film som bryter mönstret från de flesta andra filmer som kommer från USA. Att använda sig av dockor är ett spännande koncept som faktiskt funkar riktigt bra. Satiren mot USA som värlspolis är enormt smart. Även FN och en del skådespelare får sig en rejäl och välbehövlig känga :)

Tyvärr håller inte filmen rakt igenom en hög nivå, så det kan inte bli något toppbetyg. Stundtals är filmen alldeles lysande genial, medan det känns som den går på tomgång vissa bitar.

Scenen med Hans Blix som ska inspektera om Nordkorea har massförstöreslevapen är riktigt kul. En klockren parodi på hur lite FN har att säga till om egentligen :)

Kanske inte riktigt min humor men den va faktiskt helt okej.

martin88

En väldigt rolig satirisk film med många roliga och pricksäkra scener. Innehåller en hel del poänger som tål att tänkas över! Extra plus för den helsköna musiken som passar utmärkt!

Riktigt kul rulle,lite seg emellanåt men helt okej,Klar trea!

Dan banan

Möjlitvis inte riktigt lika skarp som jag förväntat mig, men fortfarande oerhört intressant.
Alltid lika kul med näsvisa speglingar av amerikanernas tänkande.
Humorn har klass.

Snyggt gjort, sevärd.

Audrey T

Riktigt roligt men också tänkvärt om USA:s försök att spela världspolis utan att någon bett dem. Det som är bra är att även regimkritikerna får sig en känga, annars hade filmen blivit för förnumstig. Ta inte allt på allvar bara, detta är HUMOR i första hand och budskap i andra hand.

TheHobbit

hahaha!! OMG! Det var sjukt kul och ett rent nöje att se den här igen. Jag pissade nästan på mig av skratt, typ. Själva parodin av dåligt gjorda filmer, och humorn - sick! Det ligger en crazy tanke bakom den här filmen, verkligen. Det är bara en regel man borde följa - jo, att inte se den för ofta! För då blir det inte lika kul med själva humorn i sig. Hahah!!

Biopremiär: 2005-01-14
Filmen är animerad