Not Another Teen Movie

2,5

Handling: Du känner igen karaktärerna. Skolans snygge sportkille som innerst inne har ett gott hjärta, den läckra men gräsligt elaka bruden, mestjejen som visar sig vara en riktig babe när hon tar av sig glasögonen, killen som levererar roliga one-liners och skolans nördar. I denna vilda komedi drivs det vilt med alla de ungdomsfilmer som vi alla har lärt oss älska att hata ? allt från 'The Breakfast Club' till 'Top Gun' får sig en rejäl känga, allt med glimten i ögat. Skolans footballstjärna Jake Wyler slår vad med sina polare att han kan förvandla skolans konstintresserade nördtjej Janey till skolbalens drottning.

År: 2001
Joanna Garcia
Lacey Chabert
Samm Levine
Cerina Vincent

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

*fniss*

Rolig parodi, men om jag ska vara ärlig så tycker jag att vissa scener blir för seriösa och för lika orginalet för att vara kul.

Jag gillar sådana här filmer! Framför allt är det himla kul att komma på från vilken film de har tagit vad. Sen har filmen ett ganska sliskigt slut, men detta är trots allt en amerikansk film, så det får man väl vänta sig.

Har egentligen aldrig gillat sådan här typ av film men måste säga att den här får godkänt. Den driver med liknande filmer och det är väl det som gör att den blir bra :)

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

*fniss*

Åhh vad underbart med lite ironi och parodi. De har träffat hammarn mitt på spiken, fullträff. Vissa saker kan väl kännas lite överdrivna men det skadar inte.

Maria007

Känns som att det finns sjukt många väldigt liknande filmer. Denna är skit!

idai

GRYM! Humorn träffar precis mitt i prick på mig som har sätt alldeles för många teen movies, haha!

Isabellet

Lite småkul är den allt, men mer än så vill jag nog inte påstå. Den känns lite överdriven att kolla på.