Att stjäla en tjuv

2,4

Handling: Roger är en misslyckad småtjuv som stryker omkring i Stockholm. Vid en port stöter han på den vackra fastighetsmäklaren Susanna.

År: 1996
Regissör: Clas Lindberg
Originaltitel: Att stjäla en tjuv
Robert Gustafsson
Tova Magnusson-Norling
Sif Ruud
Lis Nilheim

smälto

Hah, den är rolig.. men inte något vidare seriös, tycker inte jag.

Helle85

Rolig för det mesta och man får några skratt men slutet då alla grannar skriker o bråkar med varandra är väldigt överdrivet o överdramatiskt..en svag 2:a

Robert Gustafsson rolig som alltid *hihi*. En bra film, som är värld en stark 3:a

zpexan

Lite småkul första ggr, men sedan e den ganska seg. Sevärd.

best of movie

Herregud vad Robert Gustafsson är rolig i denna film. Och i många andra. Men i denna film så spelar han en rolig roll som tjuv.

Betyg 1 - 10 så får denna film en Tia

Ibland skrattar man högt och ibland inte.
Gustavsson var bra men betyget halkar ner till en tvåa på grund av den idiotiska slutet.

Trygghanza08

Filmen är bra för att vara en svensk film. Filmen skulle kunna göras mkt bättre, det känns som de bästa bitarna i filmen slarvas bort. Men som sagt helt okej.

Det här är en ganska fånig film med Robert Gustafsson som misslyckad tjuv. Ganska långt mellan skratten och mycket utav humorn går inte hem hos mig. Annars lite småkuslig historia som påminner en del om Population 436 i ett miniformat. Nej, den känns lite för billig och oengagerad för att få mer än godkänt.