Leprechaun - Väktarens hämnd

Handling: En smådjävul till hustomte (Warwick Davis) går bärsärk när hans väska med guld blir stulen. Han använder hela registret av ondska och svart magi för att lura, terrorisera och döda alla som har oturen att stå i vägen för hans försök att få tillbaka guldet. Tory (Jennifer Aniston) och hennes vänner är nästa offer på dödslistan - om de inte lyckas hitta något sätt att förinta leprechaunen och få ett slut på slaktandet...

År: 1993
John Sanderford
John Voldstad
Pamela Mant
William Newman

Jaså, min favorit Leprechaun goes evil?
Ja det är han faktiskt, på riktigt med, alltså inte på riktigt riktigt.
Detta är en väldigt löjlig film, den skapades säkert för att skrämma folk, men den är fantastiskt rolig, en liten kostymbestyckad grön dvärg som springer omkring, gnäller efter sina chillings och biter av diverse kroppsdelar på folk med sina otroligt starka käkben. Jag skrattade mig igenom filmen, för Leprechaunen är verkligen inte seriös, men det är det som gör det hela kul, att den faktiskt är lite oseriös. Det mesta är fult i filmen, inga skådisar att hurra över, jag har inte mycket till övers för Aniston. Ärligt talat så hoppade jag till en gång, när han bara flög fram, kolla in uppföljaren "Leprechaun in las vegas" om ni verkligen vill skratta, den är 5 ggr roligare :D

Helt okej skräck - det där trollet är det obehagligaste jag någonsin sett, särskilt när han hoppar med styltan. Det finns ett irriterande hål i handlingen i slutet av filmen som förstör en del. Vad gäller specialeffekterna är de pinsamt dåliga. Filmen består av sådan skräck som bygger på otaliga "hoppa till" - effekter i stället för något som är riktigt läskigt, vilket i längden är lite irriterande. I skräckfilmer kan jag acceptera en del ologiska inslag, men inte för mycket.

magnus_65

Troligtvis den bästa skräck/slasher-filmen sen Terror På Elm Street!

KatrinaL

Den var riktigt rolig! Hade bara hört talas om namnet Leprechaun och sen när jag såg den i filmaffären så tyckte jag att den verkade rolig och det var den. Jätte, jätte bra skådespelare, Jätte bra handling och en rolig liten Leprechaun. Hoppas verkligen att det kommer en Chucky vs. Leprechaun. Två små söta dvärgar i en fight skulle nog bli lika lyckad som Freddy vs. Jason!

Jaså, min favorit Leprechaun goes evil?
Ja det är han faktiskt, på riktigt med, alltså inte på riktigt riktigt.

Leprechaun 2 (1994)
Leprechaun i Las Vegas (1995)
Rumpelstiltskin (1996)
Leprechaun 4 (1996)
Leprechaun in the Hood (2000)
Leprechaun: Back 2 tha Hood (2003)