Panik

2,2

Handling: Nyinspelning av klassikern "Faran från skyn" (1958) med Steve McQueen. En stor geléklump från yttre rymden slår ner i en småstad och slukar människor. Den växer för varje nytt offer och det är upp till tonåringarna Brian och Meg att förstöra den med ett hemligt vapen.

År: 1988
Ricky Paull Goldin
Robert Axelrod
Bill Moseley
Erika Eleniak

Det här är en sån där kalkonrulle som man bara gillar. Hehehe.. :)

Zirgo

En mystisk geleklump med intelligens nog till att leta upp offer och sluka dom. Tja, sämre manus finns säkert men denna hamnar nog ändå i en hall of fame. Lite gjorde dom om på manuset från originalet. I originalet så kom geleklumpen från rymden men i denna versionen så kommer den ifrån en amerikansk satellit som funnits ute i rymden och geleklumpen är en del av ett amerikanskt vetenskapsprojekt att få fram ett intelligent vapen. Typiskt nog så slår saker fel och satelliten landar på fel sida gränsen dvs i USA. Om jag får välja så tar jag originalet framför denna filmen som inte på något sätt är bra.

Timoti

En b-film som är dålig och taskigt skådespeleri. Jag den är ju lite konstig på vissa ställen.

Ganska härlig nyinspelning på den ännu härligare originalfilmen från 1958. Föll mig i smaken. Stark tvåa!

Björn

En riktig B-skräckis som handlar om en människoätande slemklump som kommer till en liten stad i alaska med hjälp utav en meteriot. Där den sedan börjar att äta folk och växer sedan för att bli större och större. Rätt många klichéer och handlingen är förutsägbar.

Faran från skyn (1958)