Superhjältarna

Handling: Superhjälten Mr. Incredible bildar familj med Elastigirl och beslutar sig för att leva ett helt vanligt liv, men blir efterhand alltmer frusterad i sin Svenssontillvaro och antar därför ett tvivelaktigt superhjälteuppdrag.

Regissör: Brad Bird

Samuel L. Jackson
Jason Lee
Bob Peterson

Copyright BVI (Sweden) AB

Kan väl inte direkt säga att jag blev så himla imponerad av den här Pixar-produktionen. Den är hästlängder efter t ex "Hitta Nemo" men har självklart många scener som är både roliga och häftiga. När man får se den lilla bebisens hemliga förmåga njöt jag fullt ut. Som helhet lite för ojämn och för lång, men med många ljuspunkter. Stark trea!

filmernas härskare

Wow, vilken filmupplevelse. När Pixar och Brad lägger till explosioner, vapen, välskriven story, svart och satirisk humor, parodisk superhjälte-tema, härliga röster, fantastisk data-animation, James Bond-känsla och inte alltför gulliga teman för barn och vuxna kan det bara inte gå fel. Det blir spännande och mycket underhållande, en film som visar vad Pixar också kan vara kapabla till. Jag menar, här dör ju folk. Det brukar inte uppskattas särskilt mycket från mig när skurkar i Disney-filmer dör en ondskefull död. Här funkar det galant, eftersom filmen inte ska tas på för stort allvar. Bör helt enkelt inte missförstås.

Förresten, Bobs arbetsplats och chef var en av de sköna delarna i filmen...

Noisome

Underhållande, men förvänta dig inga skrämskott.

Fluffytush

Helt okej men inget wow.

Varför tycker så många om den här? Bara undrar? Disney har gjort bättre, men inte mycket som är sämre.

tårtsmula

detta var innan tjejjerna började köra rosa bilar, och michelle rodrigues är så mycket bättre lämpad för en sån här film jämfört med fjollorna i dom andra f&f filmerna så därför tycker jag att den oxå är lite bättre än dom andra. Handlingen är också bättre, inte lika överdriven

Bra familjefilm, men inget mer. Kommer inte ihåg så mycket av filmen..

Maria007

Inte någon av dem bättre animerade filmerna men den är ok eller rättare sagt sevärd!

madeleine_g

Ganska så rolig men absolut inte mer än så

Biopremiär: 2004-11-12
Filmen är animerad