Ong-Bak: Muay Thai Warrior

Handling: En värdefull Buddhastatyett blir stulen från en liten by på den thailändska landsbygden. Ting, byns mästare i kampsporten Muay Thai får i uppdrag att åka till Bangkok för att leta reda på tjuvarna. Hans kampsportskunskap tjänar honom väl i sökandet.

År: 2003
Don Ferguson
Rungrawee Barijindakul

Copyright Sahamongkolfilm Co.

Xenomorph

Den bästa martail-arts filmen på kanske 10 år. En mycket lovande debut för Tony Jaa som troligtvis nu kommer bli den stora action-stjärnan... om inte Hollywood förstör honom som de gjort med Jackie Chan, Jet Li och John Woo.

Fighterna är extremt brutala, men samtidigt otroligt snygga. Jag var tvungen att spola tillbaka flera gånger bara för att se hur snyggt det var. Detta är för action-fans, så förvänta er ingen vidare story.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En mycket cool huvudroll spelas med en i film nyskapande blandning av muy thai och mixed martial arts. Men som film bara kan den _inte_ få mer än en trea. Det vlll säga om man som jag gillar kampsport.

Antonlikemovies

En av de bästa kamsports filmer jag har sett.
Tony Jaa var för mig totalt okänd men nu efter att ha sett filmen så är jag j!vligt imponerad av honom.
Att han gör alla stunts och sånt själv är fantastiskt!
Klar 4a

Riktigt grym och snygg asiatisk film. Tony Jaa är hur bra som helst i huvudrollen.

en riktigt bra film me Tony Jaa som ja tycker personligen e nya Bruce Lee.Det e mycket pga Tony Jaa som ja ser filmen för..manuset e ubertun..men det e coola fightscener men den får en svag fyra

Stundtals otroligt imponerande action. Bortsett från att jag har svårt att se filmer där dom pratar thailändska eller liknande så var den riktigt bra.

Bra spel, effekter och fotot sitter.

En riktig action med en imponerande story.

Riktigt sevärd, nästintill en fyra.

BlackHawk

Helt klart en av de bästa kampssportsfilmerna jag sett. Det enda som hindrar denna från en 5 är att storyn känns sådär.

Isko

Den absolut bästa filmen i "Kung fu" genren. Jet li och Jackie Chan, släng er i väggen. Tony Jaa är outstanding.

Biopremiär: 2004-11-19

Ong bak 2 (2008)