Phone Booth

Handling: Ett telefonsamtal kan ändra ett liv, men för en man kan det innebära slutet. Det ringer i en telefonkiosk och när en passerande PR-konsult väljer att svara begår han sitt livs misstag. I andra änden finns nämligen en mördare som hotar att skjuta honom om han lägger på.

År: 2002
Dell Yount
James MacDonald
Josh Pais

Evenstar_92

Jag tycker faktiskt inte att det är jobbigt att hela filmen utspelar sig på en och samma plats.
Faktum är att jag inte var intresserad av den här filmen förrän jag läste i en tidning att hela filmen utspelade sig i en telefonkiosk, det var då som det började bli intressant.
Och jag är glad att jag såg den, tyckte den var riktigt smart.
Den var ganska spännande, hade några scener då det kändes pinsamt, men framförallt är det en bra film att bara koppla av till.
Så för mig får den 3,5.

majzzan

Spännande ja vist men hallå han e i en telefonkiosk hela tiden så drygt

Bubben

En anorlunda thriller då den endast utspelar sig i och kring en telefonkiosk. Mycket spännande och nervig. Riktigt sevärd. En stark 4ra i betyg.

anddav507

Riktigt spännande, och med bra skådespelarinsatser!
Skickligt!
Lite väl kort kanske..

fy i helsike vilken bra film det e..såg den när den kom alltså vid 2002 och sen har jag glömt bort den och såg den för en vecka sen och jag tyckte det va kanon bra och man blir ju nästan kiefer i den här rollen..synd att han e bara med i b filmer men han e ju med i 24 så det e helt okej..helt okej film som e mycket annorlunda film

Linden

Jag blev riktigt besviken när jag såg Phone Booth.
I mina ögon är det en lågbudjet film där hela filmen utspelar sig i en telefonkiosk

madeleine_g

Oj oj oj säger ja bara. Här har vi en film som fullkomligt tog tag i mina fötter och drog omkull mig för att sen slå mig hårt i ansiktet. Den totalt överraskade mig och jag fullkomligt älskade det. Både Sutherland och Farrell gjorde enormt bra ifrån sig men Sutherland var snäppet bättre som den något psykopatiske mannen. Trots väldigt få roller och väldigt mycket dialog så var det aldrig tråkigt. Hela tiden så satt man som på nålar för att verkligen vara med på vad som händer i nästa sekund. Missade man någonting så var man helt enkelt tvungen att spola tillbaka för att se vad som verkligen hände och det är inte ofta som man får vara med om det.

Jag kan starkt rekommendera den här filmen för er som vill ha någonting som diskussionsgrund eller för er som helt enkelt vill ha en riktigt bra/rolig stund framför dumburken.