Chill Factor

2,4

Handling: Arlo och Tim är helt vanliga killar som har fått i uppdrag att föra ett biologiskt vapen till en militärbas. De lönnmördare som dödade forskaren vill dock gärna åt det grabbarna har i sin ägo. Dessutom får inte temperaturen på det de bär på överstiga 50 grader Fahrenheit.

År: 1999
Richard Todd Aguayo
K. Addison Young
James Van Harper
Tommy Smeltzer

Jag såg den precis tillsammans med brorsan samtidigt som jag spelade bort lite pengar på nätet =) Klassisk 90-tals thriller (även om den kommer allt för sent för att bli nån riktig blockbuster) som innehåller gott om pistoler och explosioner, men som har ont om logik. Skådespeleriet är inget att ha, karaktärerna är klassiska stereotyper och dialogerna med dess "humor" usel och tråkigt förutsägbar. Handlingen är inget vidare den heller: Enkel, förutsägbar och tråkigt mallad. I slutet av filmen tänkte jag; "Var är brudarna då?" och i nästa sekund så kom även dom in och kramade om hjältarna. ^^ Det var nog det som slog den sista spiken i kistan på den här skitfilmen som jag aldrig lär se igen.

Underhållande popcornrulle med nerv och högt tempo. Full fart från början till slut! Sköna skådisar medverkar också. Samspelet mellan Ulrich och Gooding Jr är avslappnat och bra.

crack_of_dawn

Först var jag skeptisk. Den verkade lite väl läskig eftersom det medlet (eller typ liknande) funnits på riktigt. -Skrämmande tanke.

Ialla fall; Se den! Det slutade med många skratt och pirr i magen!

Sen är det ju inte en nackdel att skådespelarinsatserna var lysande!

DuskBringer

Håller med föregående skribent. Underhållande action. Tycker dock inte att filmen är tillräckligt bra för att vara värd en fyra, men väl en stabil trea.

Mcwille

väldigt underhållande o spännande film. gooding jr och ulrich har fint samspel och är väldigt bra. bra ,sevärd film!