Raw

3,6

Handling: Här får vi den skakande sanningen om männens hemliga laster. Men också några beska avslöjanden om äktenskapets vedermödor.

År: 1987
Regissör: Robert Townsend
Originaltitel: Eddie Murphy Raw!
Alternativ titel:Raw: The Concert Movie
Eddie Murphy
Samuel L. Jackson
Tatyana Ali

Såg den hos en kompis för många år sedan.
Jag tyckte att den bitvis var väldigt underhållande,
Eddie Murphy kan verkligen få en att garva läppen av sig. Betyget blir 3,5.

Mattias15

Mycket bra standupp rakt igenom, men det blir lite enformig. Men Eddie Murphy är kung därför får filmen en svag 4.

Eddie Murphy är fruktansvärt rolig i den här filmen. Att det tydligen ska vara den film där ordet FUCK nämns flest gånger är det ingen tvekan om, och kul är det, för Murphy använder inte direkt ordet som skämt, han helt enkelt säger det mycket och ofta. Annars var det trist att Murphy körde på samma ämne hela tiden, sex, han kom visserligen av sig ibland och pratade om hur det är att bajsa - Något jag tyckte var fruktansvärt kul. När han dessutom ska agera bög är det så jäkla bra gjort så jag vrider mig av skratt. Tycker man Murphy är lite halvtrist i filmer som "Snuten i Hollywood" och "48 timmar" så bör ni titta på "Raw", där han får spela skämten fullt ut.

Otroligt kul, snudd på femman, det blir enformigt efter ett tag trots att det är kul, men fyran är stark och detta är en film ni bör se. Plus till introt som en liten utstickare för stand-up comedy film.

Kejnoo

Herregud vad man kan skratta åt Eddie Murphy .
Vill du se något som får dig att skratta efter det att filmen är slut. Välj denna :)

Ibland skrattar jag så jag gråter åt Eddie Murphy. Vissa sketcher är sanslöst roliga. Gillade man Murphy på 80-talet kan man bara inte missa den här pärlan.

Eddie är rappare i käften än vanligt. Visar här att han är en utomordentlig stå-uppare. Blir dock en aning tjatig i längden. 2,5 i betyg.

Niina

Sett 2 gånger, och Eddie är rolig.. no doubt men det kan bli jobbigt ibland. Ja.. Du förstår nog när du sett.