Head Hunter

1,0

Handling: Polisen utreder ett antal mord där offren alla har förlorat huvudet. Spåren leder till en gammal voodoolegend och svart magi verkar vara inblandad. Polischefen tror att det bara är skrock och manar sina mannar till lite "riktigt" polisarbete. Snart visar det sig dock att den gamla förbannelsen är ute efter den som försöker stoppa den mest.

År: 1989
Steve Kanaly
June Chadwick
Wayne Crawford

Dan banan

Head hunter började ointressant och fortsatte så i princip genom hela filmen, möjligtvis att det blir en snutt bättre mot slutet men manuset är allt annat än bra. Om skådespeleriet luktar det patetiskt amatörspel lång väg och musiken är inte heller något vidare. Head hunter försöker hålla kursen mot att bli en mystisk kriminalfilm med en hel del kusliga scener , men den är en lång bit ifrån att lyckas. Det blir varken spännande eller läskigt och jag stör mig på de enkla rollkaraktärerna.

Ljud/Musik 1
Foto/Effekter 2
Manus/Handling 1
Skådespeleri 1
Filmlängd 2

Det var den filmrecensionen, men jag vill inte höra frågan "Är den sevärd?"

Kändes som en ganska värdelös film..

Absolut en av dom sämsta filmer jag har sett.Handlingen var helt kass.Effekterna var urusla och fotot är inte heller speciellt bra.Skådespeleriet var inte heller någånting att skryta om.Och läskig skulle jag inte kalla det.Filmen vart en aning bättre mot slutet,lite extra spänning.Men det är deffenitift inte en sevärd film.

Dan banan

Ljud/Musik 1
Foto/Effekter 2
Manus/Handling 1
Skådespeleri 1
Filmlängd 2

Det var den filmrecensionen, men jag vill inte höra frågan "Är den sevärd?"