Paradise, Hawaiian Style

Musikal:

Musikal:

Handling: Elvis spelar Rick Richards som är delägare i en helikopterservicefirma, så han svävar ofta i det blå över paradisön Kauai. Naturligtvis ligger det även romantik i luften ... men företaget är på väg att kraschlanda när Rick hotas av indragning av sitt helikoptercertifikat.

År: 1966
Jan Shepard
John Doucette
Philip Ahn
Mary Treen

Totalt oemotståndlig film som tillhör en av de allra första långfilmer jag sett. Som barn tyckte jag den var helcharmig och jag glömmer nog aldrig scenen när Elvis tar med sig alla de där hundarna i helikoptern. Många ratar konstigt nog Elvis filmer, men jag har alltid varit ett Elvis-fan och jag anser att alla hans filmer är pärlor. Hawaii-miljöerna i den här är i alla fall oslagbara. En helmysig komedi med mycket musik. Att manuset är tunt är betydelselöst.

Niina

En av de bättre Elvis filmerna som man faktiskt kan se.. ~Elvis4ever