Surviving Christmas

2,3

Handling: Inför hotet att spendera ytterligare en julhelg i ensamhet, återvänder den välbeställde Drew Lathan till det hus där han växte upp. Han erbjuder den familj som bor i huset en stor summa pengar, för att få tillbringa julen med dem.

Regissör: Michael W. Mitchell

John 'B.J.' Bryant
Peter Jason

Copyright DreamWorks Home Entertainment

tessan81

Mycket krystad story med total avsaknad av trovärdighet, när Drew (Affleck) våldgästar den helt okända familjen som numera bor i hans barndomshem. Han är en mycket ensam person och har ingen egen familj att fira jul med, vilket han löser genom att erbjuda familjen pengar i gengäld mot att få bo hos dem och fira julen där.

Håll tillgodo: en moralkaka med extra glasyr på; Lycka kan inte köpas för pengar. Det är dock alltid tråkigt att få moralkakorna nerkörda i halsen. Affleck är som vanligt en katastrofalt dålig skådespelare; karismatisk som en gråsten, men det finns ju tack och lov andra karaktärer i filmen. Applegate är charmig och har viss komisk timing, liksom Gandolfini. Det finns en handfull roliga scener och replikskiften som räddar filmen från en etta i betyg.

Kan en film bli mer smörig än detta? Horribelt klyschig historia med idiotiskt manus. Ändå finns där någonting som gör att filmen får en stabil tvåa. Stackars Affleck känns tyvärr ännu en gång riktigt malplacerad. Bäst är inte så konstigt Gandolfini.

En riktigt underhållande och rolig film. Bättre än jag väntat mig. Bra skådespelarinsatser. Svag fyra.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ingen hög budget, men heller inte helt förutsägbar. Riktigt rolig under sina toppar. Se den med vänner så ni kan skratta tillsammans.
Och framförallt, en riktigt rolig idé!

Kan det bli mer förutsägbart? Den började ganska bra och var lite smårolig och fjantig. Men så fort Applegates karaktär knackade på dörren så visste man ju exakt vad so skulle hända.

Audrey T

En rik men ensam man spelad av Ben Affleck får för sig att åka tillbaka till sitt barndomshem för att försöka återuppleva en riktig jul genom att betala familjen som bor där för att spela sin familj. Redan upplägget borde få vilken producent som helst att dra öronen åt sig. Tråkigt nog för mänskligheten blev denna värdelösa skräpfilm ändå gjord.

Lovlinesss_3

Helsnurrig film om hur en jul kan gå snett på alla dess vis.

Halloween_4

Ingen höjdare, kan jag väl säga..Inte en jättebra handling.

Alfred

en av de sämsta j*vla filmer jag någonsin sett!

Biopremiär: 2004-12-03