Devil's Arithmetic

Krig:

Krig:
3,6

Handling: Hannah är en ung judisk amerikanska som inte intresserar sig speciellt mycket för sin familjs religiösa traditioner eller deras bakgrund.

När hon vaknar upp och befinner sig i ett koncentrationsläger under andra världskriget blir verkligheten en annan. Hon blir vittne till de fasansfulla handlingar som judarna fått uppleva. Hannahs förståelse för vad hennes familj och folk gått igenom blir allt tydligare - för att känna igen ondska måste man ha upplevt den...

Inledningen av "The Devil's Arithmetic" berättas av Oscar®vinnaren Dustin Hoffman som också producerat filmen tillsammans med Mimi Rogers.

År: 1999

Paul Freeman
Mimi Rogers
Louise Fletcher
Kirsty McFarland

En bra och gripande film där man får se hur de hade det i ett koncentrationsläger och det är hemskt hur det var..

En bra film, men den grep aldrig tag riktigt ordentligt, vet ej vad som gjorde att den inte gjorde det, va väll att jag hadde högre förväntnigar på den. Får en 3:a

En intressant och hemsk film, med bra skådespelarinsatser. Hade dock högre förväntningar på den. Greps aldrig riktigt tag och störde mig på sättet den var uppbyggd på.

KatrinaL

Jättebra!! Vad mer kan man säga?

Levish_

Filmen kunde ha gjorts så mycket bättre. Det känns som att skådespelarna ( Dunst och Murphy ) är för bra för denna låg budget film. Hade man lagt ner mer film tid på att visa omgivningar, andra ställen och mer historia hade det blivit en toppen film. Men det är ändå en stark berättelse, och budskapet är enkelt; man måste ha vart där för att förstå. En helt okej film, synd bara att den var dåligt gjord..

producenten

Stark film.. kul att man kan tolka det som händer på flera sätt. Bra skådespelare

Cruel_Intentions

Sjukt bra! bra skådiar, stark handling, bra manus... stark 4a