Hajar som hajar

Handling: Oscar är en snacksalig liten fisk som ofta tar sig vatten över huvudet och hamnar i trubbel. Lenny däremot, borde inte ha några som helst problem. Han är vithaj, på toppen av näringskedjan och utan naturliga fiender.

Regissör: Vicky Jenson Bibo Bergeron Rob Letterman

Missy 'Misdemeanor' Elliott
David Soren
David P. Smith

filmernas härskare

Ha ha ha ha! Gissa vad det är jag skrattar åt. Det är visserligen inte filmen som är rolig, utan hela filmen är som ett stort skämt rakt igenom.

Vet ni vad jag tror? Att manusförfattarna skrev det här usla manuset på 1 dag. De blandar en desperat parodisk Gudfadern med några kända fisk-människor (då fiskarna har mänskliga drag från kända personer) och Voila! En ogenomtänkt historia med stjärnor som firrar à la smörja.

Det enda sympatiska man kan komma på med denna riktiga botten-napp till film är den charmige vegetariska hajen, hans sätt att tala och sushi-kocken. Annars är filmen ett desperat sätt att få bli nominerad till en Oscar för bästa animerade film, då det inte heller fanns så många animerade filmer det året och det hela blir bara en mycket osympatisk resa under vattnet.

Fantastiskt rolig! Smith, Black, De Niro och Scorsese är sanslöst suveräna med sina röster. En oemotståndlig film värd en urstark fyra.

torulf

Man ska se filmen med originalljud. Titta på namnen så förstår ni varför. Men filmen då. Jo, den är OK, men berör inte alls. Barnen gillar den inte heller. Gangstertemat är inte helfrächt, men blacksplotion touchen lyfter filmen lite. Att det är samma team som gjort Shrek märks inte. Shrek har mer själ och humor.

Jag tycker så mycket om den här filmen. På orginalspråket. Den har både humor och en sensmoral.. Rolig både för barn och... Ja, barn i alla åldrar iallafall.

Maria007

Den var ju bra. Man gosade ner i soffan och myste. En lyckad kväll med denna film!

En grym film som har sina roliga stunder och jag diggar att dom har gjort en havversion av alla dessa kändisar :)

Bambi Tjejen

:D jätte bra film med will smith<3

Yasmin

hehe väldigt rolig film =D

sara-H

Filmen var bra & rolig, kallas för barnfilm..

Lustig hip hop/ganster historia översatt till fiskarnas värld!

Biopremiär: 2004-12-25
Filmen är animerad