Misa Mi

Handling: När 10-åriga Misas mamma dog stannade världen och när hennes pappa och hans nya tjej vill tillbringa sommaren i Skåne vägrar hon följa med. Pappa går motvilligt med på att Misa reser till mormor i Norrland istället. I den djupa norrländska skogen dit Misa tar sin tillflykt möter hon en varghona med ungar. En märklig kontakt uppstår mellan den vilda vargen och Misa, och varghonan låter Misa komma nära henne och hennes ungar. Men vargen sprider skräck i samhället och någon har hyrt in tjuvjägare för att döda den?

Misa Mi utspelar sig i Norrland där natur, saga, sanning och mystik skapar en verklighet i vilken Misa kan bearbeta sin sorg efter sin döda mamma och försonas med sitt liv.

År: 2003
Sverre Porsanger
Pierre Lindstedt
Jessica Forsberg

Sandraaa

Jag tyckte inte den var så bra, men sorlig så ger den en stark trea.

bananasplit_96

Jag gillar vargar, och filmens vargscener är ganska rörande. Det är även härligt med den fina norrländska naturen. Historien i sig är inte så dålig. Man lyckas få in ganska mycket på kort tid. Men filmen saknar ändå det där lilla extra. Dessutom är den ganska kort , och det gör att man aldrig riktigt kommer in ordentligt i filmen. Den är helt okej, och duger som underhållning, men den är inte en av mina favoriter.

En mycket bra och gripande film med bra skådepelarinsatser

En bra film som man ser landskap i den är välgjord och bra!

Natta or Tattis

Den var godkänd men inte mer.

dinette

den var bra, en bra handling men den värkar vara gjord för mindre åldrar.

En ganska okej familjefilm, men tycker att den var lite händelselös för att uppskattas riktigt av mig. Mycket vacker natur. Svag trea.