Melinda & Melinda

Handling: I relationskomedin Melinda & Melinda utforskar Woody Allen frågan huruvida komik och dramatik, liksom skönhet, ligger i betraktarens ögon. Vi får följa två olika utvecklingar av det händelseförlopp som följer då Melinda oannonserad dyker upp hemma hos ett ungt par och blir en del av deras liv och vänskapskrets.

Regissör: Woody Allen
Originaltitel: Melinda and Melinda
Radha Mitchell
Chloë Sevigny
Will Ferrell
Amanda Peet
Chiwetel Ejiofor

Audrey T

En av de första filmerna där Woody insåg att han måste pensionera sig som rollen som den roliga men fumliga mannen och kärleksobjektet i filmen. Istället valde han Will Ferrell som är precis likadan som Woody brukar, fast sämre. Den här filmen har en intressant idé men blir aldrig brännande utan stannar vid en bagatell. Chloe Sevigny kan man ju dessutom störa sig på eftersom hon alltid ska se lite extra konstig ut. Se någon av Allens äldre filmer istället!

Xenomorph

En av Allens bästa från senare år.

kajalbögen

Egentligen bara värd en trea. Men Radha Mitchells rolltolkningar av Melinda höjer betyget. Skit bra skådespelar prestation.
Sen fanns det vissa som sänkte filmen. Säger inga namn *host* Will Ferrel *host*

En ganska bra Woody med en bra story och skådespeleri. Men som det brukar vara saknas det lilla extra.

Scary miss Mary

Det som drar ner en stor del av filmen är Will Ferell. Klarar inte av den människan och jag tycker att han är en så fruktansvärt dålig skådis!

mkay marre

En ganska skön och typisk relations film av Woody Allen, med en lite ovanlig och tankevärd handling.

Biopremiär: 2004-12-17