Forgotten, The

Handling: Julianne Moore spelar Telly Paretta, en sörjande mor som försöker komma över förlusten av sin åttaårige son. Hon blir förtvivlad när hennes psykiatriker (Gary Sinise) övertygar henne om att hon skapat minnen om en son som aldrig existerat! Men när hon träffar en man (Dominic West) som upplevt något liknande ger hon sig ut på jakt för att bevisa att hennes son levt och att hon inte är galen.

Regissör: Joseph Ruben
Robert Wisdom
Tim Kang
Kathryn Faughnan
Alfre Woodard

En klar 3 som film & i sin egen genre.

Taglines: You'll Never Forget The Ones You Love / On September 24th everything you've experienced, everything you've known, never happened. / Remember / On September 24th, you will be forgotten. / Nothing can prepare you. / Was ist, wenn alles, was du je erlebt hast - alles was du kennst, nie geschehen ist? (What if everything you've ever experienced - everything you know, has never happened?)

En helt ok film som är riktigt spännande. Jag såg filmen efter att ha läst några kommentarer här på sajten och störde mej därefter, förmodligen därav, ej på filmens genrevändning mitt i. Tycker idén är mycket häftig, men de hade kunnat göra mer - det är nåt som saknas för att den ska få högre betyg. Bra effekter samt mycket bra skådespeleri av Moore. Sinise och Roache är bra/trovärdiga i sina resp. roller.
En bra film rätt och slätt som funkar bra för stunden, klart sevärd. Men den hamnar nog inte i DVD-samlingen. Räcker med att se en gång.

Trivia: Nicole Kidman was originally attached to star. / After Julianne Moore runs through a grocery store and an alley, she stops in front of white graffiti on a wall. It's the logo of Revolution Studios, which produced the movie.

Ajice

Den här filmen har en särskild plats i mitt hjärta, den är intressant, spännande och rörde mig en hel del alla gånger jag sett den (4 tror jag).

Det som skulle göra den bättre är ett djup och lite mer tanke bakom.

martin88

Riktigt bra och spännande inledning, men ungefär halvvägs spårar det ur fullständigt. Gick från en solid fyra i betyg till en svag två sista halvan av filmen.

Den här sortens film gillar jag med aha-upplevelser och onda aningar. Inget mästerverk men kommer nog se den igen, när jag glömt bort lite.

Rätt så spännande film, men den var ganska förutsägbar och slutet var ganska så öppet. Men det var bra underhållning.

den här va knappt godkänd..den va bra och spännade men inte mer mrs.moore e inte så bra skådis men hon e snygg

Yasmin

Nja helt okej film :)

BlackHawk

Riktigt bra film måste jag säga. Oehört spännande och oförutsägbar.

Biopremiär: 2005-01-05