After the Sunset

Handling: Livet borde vara enkelt efter en strålande karriär som mästertjuv. Max Burdett (Pierce Brosnan) och hans vackra partner Lola (Salma Hayek) har dragit sig tillbaka till en paradisö för att njuta av den rikedom de "slitit" ihop. Deras tidigare antagonist från FBI (Woody Harrelson) har dock andra planer. Han tror inte på att de tidigare brottslingar lämnat den banan och blivit hederliga utan att allting bara är en del i en plan som går ut på att stjäla en av världens största diamanter vilken snart kommer att anlända till ön med ett kryssningsfartyg. Detta är upptakten till en action- och humorfylld katt- och råttalek med vänskap, misstankar och brott. Vem kommer att gå fri?

Regissör: Brett Ratner
Don Cheadle
Naomie Harris
Chris Penn

tessan81

En riktigt lyckad film. Storyn är underhållande och det blir aldrig tråkigt. Brosnan och Harrelson verkar trivas i varandras närvaro och den komiska timingen finns där. Visst, det blir stundtals lite klyschigt men filmens charm och den fantastiska miljön överväger. För övrigt tycker jag Piercan skulle ha skippat sin "jag-är-tillbakadragen-tjuv-och-lever-nu-ett-avslappnat-lyxliv-i-västindien-skäggstubb". Han såg bara mossig ut.

Filmen var kul och charmig emellanåt, men bristen
på handling gjorde att den aldrig riktigt kom igång. Detta skulle jag dessutom inte kalla en actionfilm, utan en romantisk komedi av det tuffare slaget. Slutscenen är det enda som är riktigt bra. Kan inte låta bli att dra paralleller till Sidney Sheldons roman Tracys Hämnd.
"We like to have sex with other couples."

Det här är en kuppfilm light som i min smak blir lite för mycket komedi. Jag får ändå lov att säga att den glänser till ibland och nivån på filmen känns jämn. I övrigt är den ytlig och tämligen innehållslös, men som lätt underhållning är det helt okej. Betyget pendlar mellan en tvåa och en trea och till slut blir det en svag trea.

Pesole

Underbar film med mina favorit skådespelare som Salma Hayek och Pierce Brosnan.

Bilbo_one

Lite väl överspelad Pierce Brosnan i denna film. Jag gillade dock de andra skådisarna som spelade sina roller väl. Manuset kunde bli något aerikanskt men annars var de bra. Svag 3:a

Halvtaskig rulle. Brosnan är helt okej, men manuset är rätt så korkat och filmen blir aldrig särskilt spännande eller engagerande.
Alldeles i början så kan man se skådespelaren Edward Norton som tittar på en basketmatch.

stankovic

Bra film gillar man Äventyraren thomas Crown kommer man att gilla denna film.
Rollen passar Brosnan bra och Woody är alltid Woody.

Tott

En bra bakfyllefilm kan jag direkt påstå. Inte mycket som händer, men inte för lite heller. Man blir inte exalterad över att den är bra eller upprörd över att den är dålig. Man behöver inte tänka för mycket utan bara allmänt sitta som ett apatiskt flyktingbarn framför tv:n och slippa göra någonting alls.

Det kan faktiskt vara skönt det också ibland.

greenmango

den var okey. Det är mest en triangel.. vem lurar vem egentligen.
den är rolig,spännande.

magnus_65

As skön action när den är som bäst:P

Biopremiär: 2005-04-01