Aviator

Handling: Aviator handlar om den legendariske Howard Hughes liv. Filmen utspelas under 1920- till 1940-talet, en epok då Hughes var stor filmregissör och producent i Hollywood. Hughes var en våghalsig och innovativ man som även byggde och designade flygmaskiner. Filmen behandlar Hughes professionella karriär, men också hans känsloladdade liv och kärleksaffärer med bland andra Katharine Hepburn och Ava Gardner. Det berättas också om hur han kämpar med fysiska handikapp och fobier vilket senare ledde till att han isolerade sig helt från omvärlden.

Regissör: Martin Scorsese

Frances Conroy
Brent Spiner
Willem Dafoe

manne747

Jag hade höga förhoppningar (trots DiCaprio i huvudrollen) innan jag såg den här filmen. Kan inte riktigt påstå att förhoppningarna infriades helt i hållen. Gång efter gång är filmen alldeles för överdriven, och då menar jag inte bara Hughes's OCB. Dialogerna känns rätt ofta väldigt långt från hur människor pratade på 20,30 å 40-talet, och ibland långt från hur människor nånsin pratar - eller har pratat. Största problemet är dock att filmen är sjukt långtråkig, från och med mitten och tills en kvart innan slutat består filmen bara av en enda lång transportsträcka.

Den här filmen får endå en fyra, en knapp fyra. Miljöerna, fotot, känslan å pilotjackerna gör det omöjligt att ge den lägre poäng.

Underhållande. Jag är flygintresserad så scenerna som innehöll flyg var trevliga. Men jag måste ändå säga att vissa av dem var väldigt dåligt gjorda. Inte vad jag hade väntat mig från en så pass modern film.

Större delen av filmen är det väl inget fel, men den sista timmen spårade allt ur och kändes överdrivet på något sätt. Därför kan denna inte få mer än en 3:a.

klinger

Historsk drama som är mycket intressant och leonardo dicaprio är lysanda i rollen som hughes

Wretman

Absolut den bästa Starwars filmen av vom alla!

martin88

En mycket sevärd film, som dock är alltför lång. Underhållningsvärdet är högt och skådespelarna är trovärdiga. Efter att nu ha sett ett antal Scorcese-filmer kan jag konstatera att han i mina ögon är ganska överskattad!

Social__Distortion

Riktigt bra film. Bra skådespeleri, och intressant. bra story. Stark 4.a Rekomenderas

MaliciousDelight

Jag gillar filmen! Den har vissa sega stunder, men för det mesta är den helt okej. En stjärna till DiCaprio som är lika fantastisk som vanligt.

En välgjord film om den minst sagt specielle Howard Hugh. Tycker den skulle kortats ner till 2 timmar, då jag tycker den är för lång för att fånga mitt intresse i nästan 3 timmar. Svag trea.

Biopremiär: 2005-01-21
Filmen är både i färg och svartvit