Flesh for Frankenstein

2,5

Handling: Baron Frankenstein kommer aldrig att vara sig riktigt lik efter att han försöker skapa en helt ny, bättre ras av människor genom att sy ihop likdelar. När han lyckats skapa två varelser, en manlig och en kvinnlig, vill han försöka få dem att para sig men till det behövs en ny hjärna till den manliga varelsen – en hjärna från en kvinnokarl. Men ödet ter sig annorlunda den kvällen, för Frankenstein hugger huvudet av en man på väg till ett kloster där han ska bli munk, vilket medför att monstret inte har något sexuellt intresse över huvud taget. Men det har Frankensteins kärlekskranka hustru..

År: 1973
Arno Juerging
Dalila Di Lazzaro
Srdjan Zelenovic

Mattias15

Trodde filmen skulle vara rolig men icke. Det enda som lyfte upp filmen var udo kier. kanske var jag på fel humör när jag såg filmen men denna film har verkligen inget speciellt, bara en massa sexscener som kanske shocka folket på 70-talet.

travis--bickle

udo kier är verkligen jättebra.
rolig och underhålande film.

mice_lord

En strålande film med en suverän Udo Kier.

Xenomorph

En rolig version av Frankenstein av Andy Warhol. Inte lika bra som Blood for Dracula, men i princip samma skådespelare och stil i dem, men Dracula har mer av allt.

Udo Kier är enormt charmig att se.