Allt en tjej vill ha

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Daphne Reynolds lever ett fritt och självständigt liv i hjärtat av New York. Hennes något bohemiska mamma, sångerskan Libby, älskar henne över allt annat och världen ligger för Daphnes fötter. Ändå känner Daphne att det är något som fattas i hennes liv och hon vet vad det är. Hon är 17 år, men har aldrig fått träffa sin pappa. Ska sanningen fram känner hennes far, Henry Dashwood, inte ens till hennes existens, vilket Daphne nu bestämt sig för att ändra på. Men mötet med Lord Dashwood blir inte riktigt som hon tänkt sig. Han tillhör gräddan av den brittiska aristokratin och Daphnes ankomst skapar inte bara rubriker i den brittiska skvallerpressen, det hotar att underminera Lord Dashwoods politiska karriär. Daphne ställs inför ett ultimatum, anpassa sig till det brittiska societetslivet - eller försvinna ur Lord Dashwoods liv. Men en tjej som hela sitt liv lärt sig att hävda sin självständighet ger inte upp utan strid.

År: 2003
Chris Castle
Christina Cole
Raffaello Degruttola

Scary miss Mary

Meningslös, meningslös och ganska meningslös! Det är så tröttsamt att se sådana här löjliga komedier. Det är så fruktansvärt orealistiskt och intetsägande. Detta var bara slöseri med tid. Det enda som var bra var vissa låtar i soundtracket då tänker jag främst på "Who Invited You" med The Donnas och "London Calling" med Clash.

aud

Hemsk! Byrnes (som är ganska rolig i den där serien på femman) var avskyvärd. Hon gjorde sig till och försökte spela charmig men var bara pinsam. Hela filmen var pinsam. Usch! Vi har sett den här rullen förut (En prinsessas dagbok t.ex. klumpig charmig amerikanska får veta att hon är blåblodig och måste lära sig att föra sig) och det räcker tack.

Amanda Bynes gjorde She's the man (jag vet inte om det var före eller efter) som jag älskar men jag tvivlar på att hon nånsin kommer göra en lika rolig film igen, inte för att det gör något.

Audrey T

Söt film om en tjej (Amanda Bynes) som letar upp sin far (Colin Firth) som hon aldrig har träffat. Han har hamnat i fel sällskap, i den snobbiga engelska överklassen! Hur ska hans nyfunna dotter passa in där? Familjevänlig.

Sallee

Kände nästan från början att den här inte kommer hålla fullt ut. En vanlig amerikansk film med halvdana skådespelare som inte sticker ut. Dock fanns det ett fåtal saker man kunde skratta åt.

Betyget hamnar på en 2:a

LinaF

Jag har alltid för höga förväntningar på filmatiseringar.
Den här föll platt.

IWantItThatWay

den här filmen har jag sett mååånga gånger. Alltid lika bra (:

crack_of_dawn

Kul för stunden men inget jag längtar att se igen. Fint litet budskap och småskratt ingår;)

MillaMjaau

En film som funkar helt enkelt. Gillar Amanda Bynes och den här går visserligen att se - den är väl BRA men inte jättebra. Kändes småtöntig ändå.