En bro för mycket

Krig:

Krig:

Handling: I november 1944 var de allierade säkra på seger efter den lyckade invasionen av Normandie och inledde med ett stort självförtroende Operation Market garden. Målet var att få ett snabbt slut på kriget, men en kombination av inre stridigheter, falsk information och otur ledde till ett fiasko bortom deras värsta mardröm

År: 1977

Ryan O'Neal
Maximilian Schell
Liv Ullmann

Björn

En cool krigsfilm, med en hel del coola skådespelare. Det bästa med den här filmen är att den ser händelserna från båda sidors perspektiv. Så filmen är hyffsat neutral... sedan så pratar Tyskarna faktiskt tyska och inte engelska med tysk accent, vilket jag tycker är en väldig fördel.

visst filmen va jätte bra och sånt.tyskarna pratar tyska och sånt.men den va bara så tråkig i princip.den bara mata på och mata på.man fick ingen medlidade me nån i filmen och det e negativ.den va lite väl lång och vissa partier hände det inget.
en svag 3

Bra och realistisk krigsfilm med många fina skådisar. Ibland så svalande dock mitt intresse och engagemang och det resulterade i att det blev lite segt och tråkigt då och då. Fast hursomhelst så är ändå En bro för mycket en ganska bra film inom krigsgenren, men det finns bättre alternativ. Som bland annat Kanonerna på Navarone och Den stora flykten.

Gillade den här krigsfilmen där främst de brittiska skådespelarna (Sean Connery, Anthony Hopkins och Michael Caine), men även James Caan, övertygar. Trots att filmen är tre timmar blir kände jag att den höll intresset uppe och det är inte så lätt.

Jonker

En av de bästa stridsfilmer jag sett.
Många bra skådespelare och tyskarna snackar tyska klar fördel.
Får en stark fyra.

Jona

Den bästa krigsfilm jag sätt. Jag är nämligen ingen stridsfilmsälskare men denna var verkligen bra!

Becky

En grym film med sexige Sean Connery i en av huvudrollerna.

infinite

Godkänd film, skulle egentligen vilja ge den 2,5, men det lutar mer åt 2:a...

Iaf, filmen ses som sagt ifrån båda sidor, de allierades och tyskarnas.
Väldigt realistiskt film, inte som en vanlig krigsfilm där det finns folk som kan klara vad som helst...
men inte riktigt min smak..