Jerusalem

Handling: Bille Augusts filmatisering av Selma Lagerlöfs två romaner om Nåsbönderna som utvandrar till Jerusalem och om Ingmar som stannar hemma.

År: 1996
Sven Wollter
Johan Rabaeus
Mona Malm
Michael Nyqvist

En mycket välgjord, tragisk, intressant och gripande film, med fantastiska skådespelarinsatser! Man har den kvar i huvudet ett bra tag efter man sett den. Tung att se, då det faktiskt gått till såhär i verkligheten. Mycket sevärd!

Wookad

Det här är ju för fasen en serie? Har sett den i serieväg iallafall, nostalgi må jag säga. Sitta på landet och äta chokladpudding och titta på den här.

Levish_

Alldeles för lång och ointressant. Blev tvingad att se den under svensk lektionerna och jag tror inte att någon direkt uppskattade den.

BeckyLou

En mycket bra svensk film och en lysande filmatisering av Lagerlöfs klassiker. Det är ett nöje att se den svenska filmeliten spela sa ypperligt bra som de gör här men Maria Bonnevie och Ulf Friberg imponerar i huvudrollerna.
En vacker film om tro och kärlek och en ganska underskattad svensk film.

struwe

bra svensk film.min mormor kommer från trakterna så hon har berättat när hennes föräldrar eller farföräldrar kommer inte riktigt ihåg var med och såg när dom åkte iväg med kärrorna till jerusalem.det e ju lite kul