Anchorman

Handling: Ron Burgundy jobbar på den populäraste TV-kanalen i San Diego. Dessutom är han den populäraste snubben på kanalen. Livet leker helt enkelt för Ron och hans polare. Tills en dag. Allt ändras när den snygga och duktiga reportern Veronica Corningston dyker upp.

Regissör: Adam McKay
Originaltitel: Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Längd: 01:34, 01:44 (Extended version)
Will Ferrell
Ben Stiller
Jack Black
Danny Trejo

amanda7

jag bara älskar den här filmen! den är sjukt rolig och med många bra skådespelare. skrattade mig igenom hela filmen, framförallt åt will ferrell som är helt perfekt i huvudrollen. det här är en film som jag verkligen kan rekommendera, se den!

Mikex

Gillar jag den? Undrar fan. Har nu sett den tre gånger sedan jag hyrde den igår och är fortfarande inte säker, men jag tror fan att jag gillar den. Skådespeleriet är stundvis skön, men Will Farell verkar extremt omotiverad vilket kan vara följd av hans bråkiga relation till regissören. Annars är ju Will Farrell alltid kung i komedivärlden. Steve Carrell som mentalt efterbliven meterolog är guld i filmen, men han är nästan bortslumpad bland dom andra karaktärerna vilket är synd.
Manuset är smått kass och stel ibland och upplägget känns litegranna igen. Ger den en 3a för de speciellt schyssta scener som finns med, men jag hade verkligen större förväntningar av Will Farrell.

Ibland blir man så förvånad över hur usel vissa filmer kan vara. Ingenting med den här komedin är i mina ögon roligt. Dålig låg humor, typ "Saturday Night Live"... fast ännu sämre. Ett katastrofalt misslyckande på de flesta punkter. Tyvärr!

Noisome

Roligt, om man gillar Will Ferrell.

Bästa komedirullen ever!

Will ferell är kungen i denna fantastiska komedi. Som det står i början av filmen.

A true story!
Ha! Ha!

Will Ferrell är som vanligt mycket bra. Själva filmen dalar upp och ner. Ibland är det mycket kul och ibland inte så kul. En svag trea i betyg.

rednaxela

En väldigt jobbig film som inte bjuder på de förväntningar jag hade hoppats på.Definitivt en av will ferrels sämsta insatser som skådespelare.

Aven om den rent filmtekniskt ar valdigt uddlos sa kan man inte komma ifran att man skratta konstant. Stark trea.

best of movie

Har denna film , har set den typ 4-5 gånger mycket bra film.

ashkan

Så himla rolig film att det inte är sant...

Wake Up, Ron Burgundy: The Lost Movie (2004)
Anchorman 2 (2013)