Misstänkt för mord

Handling: När åklagaren Rusty får hand om ett mord på en kollega vet ingen att han själv haft ett förhållande med offret.

År: 1990
Sab Shimono
Bradley Whitford
Christine Estabrook
Michael Tolan

Pakula är duktig på att göra det bästa av det material han har att jobba med. Stabil insats av alla skådespelare även om det känns som om man har sett Harrison Ford i liknande filmer förut...

kaj08

Många bra skådespelarinsatser som höjer upp betyget ända upp till en 4:a. Storyn är rätt trivial egentligen och historien om vem som är mördaren är förutsägbar, men det är ändå rätt fängslande denna halvdystra thriller, helt beroende av skådespelarna.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Som NHL säger, välregisserat av Pakula. Ford har jag nog typ aldrig sett så övertygande och bra som i denna roll, i Misstänkt och Vittne till mord (som båda är bättre filmer på det hela) är han också riktigt bra, men han spelar ut fler register här. Många bra skådespelare, men det där lilla extra saknas för att den ska nå upp till en 4 i betyg.

HalvSPOILER: Varför vittnar Bria Dennehys roll (åklagarchefen) mot Fords roll? Tycker filmen är otydlig för jag förstår inte det.

Helt okej film mycket spännande och man fastnade snabbt i handlingen

Okej thriller med bra skådisar. Fast filmen hade en sexig underton som jag störde mig på.

kaj08